tirsdag den 17. august 2010

Musikliste

Så er jeg i første omgang hjemvendt fra sommerhus, men faktisk skal jeg afsted igen senere i dag. Denne gang skal jeg til Tisvildeleje og lege med dine kollegiekammerater. Det skal nok blive sjovt, selvom det ser ud til, at der bliver knap så meget strandpromenade og ølstafet i baghaven: det danske vejr er regnvejr!
Her ugens femmer:

Hercules and love affair: Blind
- 2008-hittet er stadig en gedigen disco-banger. Good stuff.

Giana Factory: Dive
- der er alt for få pigebands, ikke? Denne danske trio bliver knaldhypet i disse dage, hvor debutalbummet er klar. Jeg kan godt lide nummeret.

Mulato Astastke: The Way to Nice
- jeg har hørt en del Mulato i sommerhuset. Dette nummer får mig til at tænke James Bond - og det er ikke nogen dårlig ting.

Laura Veirs: Life is good blues
- jeg hørte hele albummet July Flame på vej hjem i toget i går, og det var rigtig hyggeligt med mørket og regnen udenfor og en god bog. Jeg kunne pludselig huske følelsen af togture på interrail, som er noget helt andet end almindelige ture gennem landet i Danmark. Det var dejligt. Nummeret her er skønt.

M. Ward: Jailbird
- jeg hørte også M.Ward i toget hjem i går. Jeg kan godt lide albummet Hold Time. Der er sådan en alt-country feel to it, men man kan sikkert også bare kalde det singer/songwriter indiefolk;) M.Ward er i øvrigt ene halvdel af She & Him samt med i supergruppen Monsters of Folk, så gang i ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar