tirsdag den 19. juli 2011

Russian doll: Miroslava Duma





Nye stilikoner/it-piger/modeslaver... awesome! Er der nogen, som synes, at der er gået inflation i it-piger? Ikke mig. Jeg elsker it-piger. Jeg elsker, at der findes mennesker, der ikke rigtig har nogen funktion andet end at se godt ud, klæde sig cool og tulle rundt i hele verden til de ypperste fester og modeshows. Jeg er glad for, at jeg slipper for at høre dem synge eller spille skuespil. Jeg synes, at det er fint, at man gør det, som man er bedst til. At klæde sig pænt på er jo også en slags bedrift;)

Under de nyligt overståede couture-uger er Miroslava Dumas ansigt og minuscule krop dukket op på mangen en streetstyle blog. Jeg vidste ikke, hvem hun var, men lagde mærke til en farveglad og quirky stil. Først i dag fandt jeg ud af, hvad hun hedder, for på style.com kan man lige nu se en serie billeder af Tommy Ton, der sætter fokus på en ny gruppe af russiske piger.  De stjæler lige nu spotlightet foran alle de andre opmærksomhedshungrende fashionistaer... The Russian Federation, som de kaldes, er farverige og... hm, rige? De har i hvert fald råd til at skifte tøj rigtig tit og rende rundt i verdens dyreste mærker.
(ps. en anden russisk it-girl er Vika, som jeg har skrevet om her)

Jeg synes, at petite Miroslava er supersød i alle sine farver og mønstre. Jeg er glad for en ny it-girl, der ikke er minimalistisk, scandi cool eller modella rå. Den del af moden er vist dækket. Variation er et must inden for it-pige-kategorien!!!
Det er nu ikke kompliceret mode, som Miroslava repræsenterer, så jeg synes sagtens, at man kan lade sig inspirere, selvom man shopper på et andet budget. Miroslava har været editor på Harper's Bazaar Russia og er nu freelance journalist for russiske modeblade. Pengene til tøj har hun nok, fordi hendes far er en kendt russisk senator.
Jeg er særlig vild med den orange spacy (christopher kane?) kjole. Den er sej.

Pictures of one of the many new the russian it-girls, Miroslava Duma. She's cute and quirky and has access to all of the world's most expensive and exclusive clothes. She's a freelance fashion journalist and former editor of russian Harper's Bazaar but she's also the daughter of a famous russian senator. I like the orange space dress the most!


source: tsf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar