tirsdag den 10. januar 2012

Forårets modekampagner part II


Mulberrys kampagner er altid en fest. Legesyge og med masser af pudsige detaljer. Sommerens kampagne udfolder sig i Brighton, hvilket i sig selv giver gode billeder. Stranden og de kendte engelske piers er fantastisk som baggrund for enhver modeserie. De to modeller Frida Gustavsson og Lindsey Wixson hopper rundt mellem oversized isvafler og slikpapir i pastelfarver. Det passer godt til den meget sommerlige kollektion, men giver samtidig noget ekstra for øjnene at gå på opdagelse i. Alt i alt en godkendt kampagne, selvom at selve kollektionen denne sommer ikke lige er mig.


Tom Ford har fundet en særlig stil samt farvemætning på sine billeder, så man hurtigt genkender Tom Ford i billedet. Denne kampagne mangler ironisk nok det bid, som de sidste kampagner (heriblandt hans parfumekampagner) har haft, men Mirte Maas er helt bestemt lækker med sit gyldne, glansfulde 70'er bløde hår og skinnende røde læber. Og hun sælger det blå satinjakkesæt godt (og så ved jeg godt, at det sikkert er fornem silke), og det er i sig selv dygtigt gjort!


Jeg er helt vild med Valentinos kampagne i år. Det var svært at vælge det bedste billede ud af et helt sæt virkelig flotte billeder, og til sidst træk jeg lod inde i mit hoved (!). Kollektionen er i sig selv henrivende. De har valgt at bibeholde den fine frisure fra catwalkshowet, som jeg død og pine vil lære at sætte. På den ene side er det ærgerligt, at danske Caroline Brasch-Nielsen, der har været med i kampagnen i de seneste to sæsoner, ikke har fået lov at være med denne gang. Men Valentino har udskiftet hele holdet, også fotografen, og jeg er meget begejstret for resultatet. Jeg får associationer til filmen Picnic At Hanging Rock, og det er ikke nogen dårlig association. Romantisk, mystisk, skrøbeligt, faretruende og ikke mindst noget  uskyldig skønhed.


Jeg er vild med modellen Arizona Muse, og jeg er vild med mærket Isabel Marant, så egentlig burde denne kampagne sidde lige i skabet, men problemet er, at Arizona ikke rigtig er cool her. Hun ligner en soccer mom klædt i alt for spraglet tøj i et forsøg på at virke ung og hip. Jeg er normalt vild med Arizonas smil, men her bliver det næsten for kitchet og katologagtigt. Isabel Marant er først og fremmest hyldet som formidler af en udefinerbar henkastet coolness, og her lykkes det i mine øjne ikke. Freja Behas kampagne sidste år var ikke perfekt, men hun var dælme cool. Daria Werbowy var modellen, der i sin tid fangede min opmærksomhed og gjorde navnet Isabel Marant til et mærke, jeg huskede fremover. Denne kampagner mangler det der je ne sais quoi!


Gisele Bündchen har indtil videre haft en awesome sæson og fået flere kampagner, end hun plejer. Her er hun Gisele, som vi kender hende bedst: Fuldt overlagt supersexet. Versace er ikke kendt som et mærke, der dyrker antydningernes kunst. Den gode smag ofres gerne for bling og sexappeal. Det er Versace Classic, og det er slet ikke min boldgade modemæssigt.  Jeg hader ikke billederne, men jeg synes, at billedet er overbehandlet og er alt for blåt. Jeg hader heller ikke kampagnen. Der er tænkt over komposition og Giseles krop er bestemt besnærende, men jeg er på ingen måde målgruppen. Er I?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar