søndag den 8. januar 2012

Lilacs


Lige nu er jeg underligt vild med en farve, som jeg ellers altid har haft svært ved modemæssigt, nemlig lilla. Mere præcist en lilla som syrener. Pasteller og jeg er ellers ikke venner, men ligesom jeg sidste år tog den sarte gule til mig, kan det være, at jeg tager den sarte lilla til mig i år. Også den mørke lilla, den pinklilla, ja, alle lilla nuancer har fået en ny glans i mine øjne.
Jeg er meget fascineret af farvers omskiftelighed rent mentalt. Pludselig er en nuance helt fantastisk og helt rigtig. Farven har altid været der, men den har aldrig været tiltrækkende på den måde før. Man bliver pludselig forelsket i en farve, og man ved ikke, om det udarter sig til livslang kærlighed eller om det bare var et forbigående vanvid?

Faktisk startede min lilla forelskelse, da jeg prøvede Acne-trøjen på femte billede. Den er på udsalg og selve snittet og materialet har jeg været forelsket i hele efteråret. Jeg turde ikke købe den i lilla, da jeg tænkte, at det var en farve, som jeg hurtigt ville blive træt af. Jeg har imidlertid haft lilla tanker lige siden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar