mandag den 2. juli 2012

Efteråret 2012 modekampagner part II


Balenciagas kampagner har tit et strejf af futurisme. Det passer godt til Nicolas Ghesquieres kollektioner, der i denne omgang leger med et look, der ligner den måde, man i 1980'erne ville have forestillet sig mode i fremtiden. Jeg synes, at første offentliggjorte billede fra efterårets kampagne er super cool. Pigerne i Balenciagas kampagner er ofte ugly pretty so to speak. De er ikke klassiske skønheder (eller i hvert fald ikke stylet som sådan), hvilket danske Julier Bugge også er et godt eksempel på. Hun er pigen i midten med den gulgrønne top. Hun har et meget maskulint ansigt, der er meget moderne i modebranchen lige nu. De andre piger på dette billede er Sophie Hirchfelder og Juliet Ingleby. 


Valentinos kampagne sidste år var noget så pretty. Denne minder en del om den (samme fotograf), men mangler et eller andet. Jeg er alligevel tilfreds med kampagnen. Jeg er fan af Valentinos nuværende univers. Jeg er også glad for castingen, fordi danske Caroline Brasch-Nielsen er med (midten) sammen med veninderne Monika "Jac" Jagaciak og Frida Gustavsson. Kønne piger, pænt tøj og uhyggelig (og flot) location. Jeg glæder mig til at se flere billeder.


Joan Smalls er ansigt for Fendi. Jeg ved ikke rigtig. Jeg er ikke så vild med hendes posering her ligesom at tøjet forsvinder lidt (og jeg er heller ikke vild med outfittet), så kun tasken er i fokus. Jeg har ikke været vild med Fendis kampagner i en periode. Jeg synes, at Joan Smalls er en dygtig og meget flot model, så jeg håber, at de Karl Lagerfeldt som fotograf har fået mere ud af hende på de resterende billeder i kampagnen.


Der er som sådan ikke noget galt med Dolce & Gabbanas kampagne, hvis ikke det var fordi den nærmest er umulig er skille fra forårets kampagne. Konceptet med en italiensk familie er præcis det samme med Monica Belucci og Bianca Balti som gengangere sammen med tilføjelsen af societypigen Bianca Brandolini d'Adda. Billederne er flotte, men vi er ikke langt fra at billederne kunne indgå i en turistbrochure for Italien:) Der er mange billeder, og de er alle blevet offentliggjort.


Etros kampagne er mørkt og dyster, moderne og sleek. Den ser effektiv ud, men jeg falder ikke bagover styling eller coolness. Jeg kan lide, at nordmanden Iselin Steiro har fået en plads i castingen (venstre) ligesom jeg er glad for newcomeren Magda Languinge (midten).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar