søndag den 18. november 2012

Raf Simons for Dior


Raf Simons debut pret-a-porter kollektion for Dior i september var ventet med stor spænding. Jeg var delvist entutiastisk, delvist skuffet. Jeg har været rigtig glad for Raf Simons hos Jil Sander, men blev ikke lige så forført af Raf for Dior... Ikke i første omgang. Det var næsten for clean. På den anden side så er det et spændende match, hvor jeg er sikker på, at der fantastiske kollektioner i vente. Jeg synes, at Raf Simons har et interessant og moderne standpunkt, selv når hans kollektioner er inficeret med retro. Jeg følte også, at Raf Simons kollektion for Dior var langt mere interessant end Hedi Slimanes debut for Saint Laurent Paris... Og det selvom jeg hellere ville gå med tøjet fra Saint Laurent, da tøjet trods alt er mere cool og ungdommeligt... men min personlige stil og min vurdering af en kollektion hænger ikke altid sammen.

Well, de her billeder af Caroline Trentini i ss13-Dior fra amerikansk Vogue er rigtig flotte, synes jeg. Jeg ville elske at eje skoene især.  Men tøj er sharp, lush, luxe og clean på en interessant måde. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar