torsdag den 19. september 2013

Jeg vil shoppe!!!


I går var jeg ude og lede efter gaver til min søde kæreste, der snart fylder gammel... Puha, det er altid svært at få det hele til at gå op. Når det blev for frustrererende at lede efter noget til ham, så kiggede jeg i damebutikker... og åh gud, hvor er der meget tøj lige nu, som jeg godt gad have.

Det er formegentlig løgn, når jeg siger, at jeg mangler tøj, men det føles sådan.
Jeg mangler ikke modetøj, men hverdagstøj... eller basics, som det hedder på fashionistisk: et par gode sweaters, bluser, støvler, et par jeans... blabla... derudover har jeg en svaghed for jakker og frakker.

Jeg har lige købt en vinterjakke i Zara på Mallorca (skørt at købe vinterjakke i 27-28 grader). Den er rigtig, rigtig pæn (se billede nedenunder) og billig i forhold til danske Zara-priser. Det er ikke en peacoat eller en boyfriend jacket, som ellers er min svaghed, og det, som jeg egentlig ledte efter, så derfor føler jeg mig ikke ordentlig mæt. Min øjne forføres stadig konstant af smukke frakker...



Jeg har SÅ meget lyst til at købe den navyblå peacoat fra H&M helt øverst til venstre. Den er præcis, som jeg vil have den. Den er ikke lige så varm, som den frakke, jeg har købt fra Zara, men det er også godt med en overgangsjakke... fortæller jeg mig selv. Og designet er klassisk. Det er en vinder!
Den koster 700 kroner. Med 25 % rabat på en enkel vare lige nu på hm.com kan jeg få den ned på små 600 kroner (det koster jo desværre 50 kroner at få pakken sendt.. grr).
Det er stadig mange penge. Og nu har jeg brugt en masse penge på Bjarkes fødelsdag, og meningen er jo, at jeg skal have mig et kamera... (Og Bjarke ville  komme med verdens længste rant om uforsvarlighed, hvis jeg køber to (navy) frakker inden for en uge... Og det er så kedeligt at spise havregryn sidst på måneden.

MEN DEN ER HELT RIGTIG. Den er næsten skåret på samme måde som drømmefrakken fra Filippa K (i handlen for to sæsoner siden til ca 3000 kroner - desværre uden for rækkevidde). Kvaliteten kunne være bedre, men den er slet ikke dårlig i forhold til H&M. Og knapperne er for en gangs skyld pæne. Det gør ondt ikke at eje den.

Men hvad fandt jeg ellers... Støvlerne er også fra H&M og  "i ægte læder"... det er så fucked, at H&M reklamerer med ægte læder, som var det noget super særligt... men okay, deres sko plejer at være i noget ualmindeligt grimt imiteret læder. Støvlens sål virker billig, men ellers er det en rigtig pæn, flad læderstøvle/sko. Jeg har mange sko, men jeg har ikke så meget everyday-fodtøj. De er lidt for dyre, og jeg har set 1000 andre støvler, der også er pæne.

Den blå sweater er fra Gina Tricot, og den koster 400 kroner. Den er lidt plysset på grund af en smule mohair i garnmixet. Den er rigtig pæn, men der er rigtig mange pæne sweaters derude, så der venter jeg lidt endnu med at slå til.

Og så er der COS. Suk. Det er SÅ dyrt i forhold til mit budget, men der er SÅ mange pæne ting lige nu. Den blå skjortekjole er rigtig god til mig, jeg elsker navyblå, og det er altid rart at have hverdagskjoler - bare over hovedet, et voila, man er klar. (Det er svært at se på billedet, men den ER blå).

Frakken - eller jakken - gjorde mig lettere gal, fordi den er helt fantastisk pæn, helt perfekt, så nice, men til 1400 kroner bliver den aldrig min. Den er tynd og varmer derfor ikke særlig meget. Jeg kan ikke finde på et eneste argument, der kunne legitimere at købe den, udover at den er pæn og perfekt. Det gjorde ondt at hænge den tilbage på bøjlen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar