torsdag den 17. april 2014


Min veninde skrev i går og spurgte om jeg ikke ville med til MØ-konert om aftenen, da hun var skrevet i døren. Jotak, det lød vældig hyggeligt. 
Jeg havde ikke rigtig hørt mere end et par numre med MØ, men jeg havde da lagt mærke til, at hun fik gode anmeldelser og blev hypet i alle de "rigtige" udgivelser i både ind- og udland samt at veninder og bekendte alle som en har sagt pæne ting om den her danske sangerinde. 


Jeg synes, at hun var supercool på scenen. Hun så sej ud, når hun dansede - jeg fik selv lyst til at holde en af de der skønne fester, hvor man bare danser vildt hele natten - og hun havde en awesome attitude. Der var en del meget unge mennesker til koncerten (forældrene stod samme sted som os!), og jeg kan egentlig godt lide, at de unge piger ser op til MØ fremfor mange af de andre meget overstylede, polerede sangerinder, der også findes i øjeblikket. Hun er befriende almindelig at se på. Der er selvfølgelig masser af  90'erne pop samt punk over hende, men hendes appeal ligger ikke så meget i hendes udseende alene, men i mere hendes attitude. Hun er ikke overjordisk smuk, crazy petite eller umådeligt stilfuld. Men hun er sej. Helt vildt sej.


Personligt gav hun mig et nyt syn på min egen hårgrænse. Hendes hårgrænse minder nemlig meget om min. Hun har ligesom mig noget, der minder om høje tindinger, og foran er hårgrænsen helt lige. Jeg har altid været lidt træt af det, men hun nærmest dyrker det med sine frisurer. Det er inspirerende. Virkelig. Jeg tænker virkelig, at nu gider jeg faktisk ikke beklage min "hårgrænse" mere. 


Musikken er såmænd også meget god - dansabel, moderne - men med de rette mængder 90'er referencer - og let tilgængelig. Jeg synes ikke, at lyden er specielt unik. Hun passer meget godt ind i gruppen af popstjerner, der hærger lige nu, såsom Grimes, Lorde, Lana Del Rey, Florence & The Maschine m.m. Det er musik, jeg godt kan lide, men jeg blev ikke blæst bagover af originalitet. Hun har nogle værdier og en attitude, der skiller hende positivt ud fra nogle af de andre frænder, og sådan er det nok i dag med musikere: Det er hele pakken, der sælger; ikke bare musikken i sig selv. 


Men altså, hun er sej på scenen... og så gik hun hele tiden ned blandt publikum og endte praktisk talt med at udnytte hele train, fordi hun både var nede i salen, ude i siderne, oppe på balkonen. Ja, hun kom over forbi mig - jeg blev skubbet lidt til - hvor jeg så også kunne se, at hun svedte helt vildt og mascaraen sad i hele hovedet, men det var ikke det, der betød noget. Hun gav publikum en oplevelse.



Herunder er der et billede fra hendes.. værelse? Vi har de samme højtalere som hende (vores er en lidt ældre udgave, som er mere firkantet i designet). Det er da cool nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar