onsdag den 14. maj 2014

3 x 90s hair trends that are hot right now


Om det er fordi Dårlig Smag og Man Repelling er on trend, ved jeg ikke, men nogle af mest tacky hårtrends fra 1990'erne er tilbage full throttle.. 
(Og selvom jeg ikke har det med her, så har jeg læst, at  "curtain"-hår til mænd er på vej tilbage (tænk Teen-Dicaprio, Back Steet Boys-Nick og Young-Matt Damon) :S )
Jeg har valgt tre trends ud. Øverst har vi et billede fra et modeblad, der er gået hele vejen, men læg især mærke til pandehåret. Man kalder det baby-hair, når de små fine hår i panden bliver nærmest klistret fast til panden i kreative mønstre.

^Sangerinden FKA Twigs har været med til at gøre baby hair cool igen.

^Her er det den danske model Charlie Bredal, der går show for Phoenix Keating under den australske modeuge.


Cornrows til hvide kvinder bliver aldrig mere ikonisk end på en ung Bo Derek i 90'erne, men ovenover har vi den amerikanske model Amanda Murphy for Vogue Paris sidste sommer.

^Og her vi endnu en amerikansk model, Erin Wasson, der på sin instagramprofil viser billeder af sin nye frisure: Cornrows galore!

^Knapt så drastisk, men lige så hipt, så kan man også nøjes med flette håret i siden. Det er også en mindre drastisk måde at få en form for "side-cut" uden at klippe håret. Kristen Stewart har haft frisuren adskillige gange.

^Det danske magasin Cover stylede i sidste sæson modellen Charlie Bredal med cornrows Bo Derek-style.

 Den sidste frisure, jeg tager med her, er Space Buns, som minder mig om Spice Girls. Space Buns er allerede ekstremt populært blandt mange bloggere...

^Miley Cyrus dyrkede space buns hele sidste summer...

^Rita Ora dyrker også looket (hun dyrker alt tacky 90'er-relateret) 

^Men ingen over og ingen under de japanske kids. De ved lige præcis, hvordan man giver den fuld 90s style tilsat en omgang manga

Ingen kommentarer:

Send en kommentar