tirsdag den 3. juni 2014

Beauty and sunshine, shades and summer


Når jeg skal se pæn ud - og altså bruger makeup, så er der nogle ting, der bliver brugt igen og igen, og jeg tænkte at jeg lige kunne anbefale nogle af dem.

Først vil jeg anbefale den allerede meget hypede Brow Drama fra Maybelline. Jeg har før brugt en gennemsigtig brow gel til at tøjle øjenbrynene, men denne med farve får virkelig mine øjenbryn til at se flotte ud. Den virker også til at give mere hold end de gennemsigtige gels, jeg har prøvet. Jeg er ganske enkelt vild med den. Og så er prisen til at håndtere.

En anden favorit er teknikken med en øjenvippebukker, en nude streg i den våde linje under øjet og en omgang mascara - så ser man vågen og frisk ud på et øjeblik. 
Jeg har en nude khol fra Chanel, men er sikker på at en billigere kan gøre arbejdet lige så godt. Det er bare ikke alle mærker, der sælger nude øjenblyanter. Mærkeligt nok.
Min mascara er ok fin - jeg går altid efter en med volumen, men ellers er jeg ligeglad med mærke og sådan. Hvad der lige ser sjovt ud og muligvis er på tilbud. 

Paint pots fra MAC er all time favoritter. Jeg bruger næsten Groundwork - en cremet mat lysebrun, hver gang, jeg lægger makeup, men en gang i mellem skifter jeg den ud med Rubenesque for lidt afveksling. Rubenesque er den på billedet. Den changerer mellem guld og rose og har shimmereffekt. Jeg bruger dem alene eller som underlag.
En af mine yndlings øjenskygger i øjeblikket (og i lang tid efterhånden) er farven Copper Penny fra Origins. Den er varm og sådan lidt rosy gylden med en masse shimmer. Den ser dejlig levende og cremet ud, selvom det er en pudderøjenskygge. Den er en nem, men festlig øjenskygge.

Og så er der solbrillerne... Det er de der Costume-solbriller, som følger med i månedens magasin, som jeg har skrevet om før... Dem er jeg glad for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar