torsdag den 5. februar 2015

Catwalktrend s/s 2015: Ruskind (suede)


Jeg har ligesom de foregående sæsoner lavet en lille trend rapport fra de internationale modeuger. Jeg har ikke taget alt med, for så kunne man blive ved, men de store linjer og nogle detaljer.

En af de materialer, som dominerede flere af de større shows (og som da også allerede har fået hele modeserier dedikeret til sig) er ruskind. Den tendens har været undervejs i et stykke tid, men under ss15-modeugerne var der altså ruskind allesteder. 

Jeg er helt sikkert faldet for ruskind i efteråret, men synes ikke selv, jeg har råd til det. Jeg har til gengæld lavet et inspirationsindlæg her og et street style-indlæg her. 

Ruskindet kommer i flere farver, men hovedsageligt brunt eller khaki-farver. Ruskind bliver brugt til alt fra kjoler og bukser til skjorter og jumpsuits. 1970'erne dominerer generelt modeugerne, så mange ruskindslooks har også en 1970s feel. 

Øverst er det Gucci, Chloé, Ralph Lauren og Chanel

SE RESTEN AF INDLÆGGET EFTER HOPPET
 ^Tommy Hilfiger/ Fendi/ Saint Laurent Paris/ Costume National


 ^Paul & Joe/ Emilio Pucci/ Loewe/ Alberta Ferretti

^Derek Lam/ Altuzarra/ Burberry Prorsum/ Gucci

Ingen kommentarer:

Send en kommentar