torsdag den 31. marts 2016

It's personal...

(^Mig i et happy spot blandt rådyrene i Aarhus' dyrehave i påskeferien)

Det var min fødselsdag i går og det betyder at det er den tid på året, hvor man funderer lidt over, hvor man er i livet og hvor gammel, man efterhånden er blevet, og for mit vedkommende hvor lidt jeg egentlig har bedrevet. Jeg plejer ikke at skrive så meget om mine personlige udfordringer her på bloggen, fordi modebloggen her har været et lille åndehul og en guilty pleasure midt i min kamp mod depression samt evige op og nedture i forhold til det pokkers studie, jeg så gerne vil gøre færdig. Jeg havde ikke regnet med, at jeg stadig ville være studerende som nu 31 årig og i øvrigt have så svært ved det. Mine gode venner er flittige og dygtige mennesker med flotte titler, og langt de fleste er godt i gang med hele hus, børn og karriere-projektet, som jeg på den ene side også længes efter og på den anden side ville ønske stadig lå ti år ude i tiden for os alle sammen. Mens de frygter at blive alt for småborgerlige i hele familieklicheen, så frygter jeg, at jeg end ikke bliver færdig med uddannelsen, at jeg aldrig får et job, for helt ærlig - hvem vil ansætte en kvinde i 30'erne uden erhvervserfaring af nogen som helst slags samt flere års huller på cv'et, hvor min depression har været værst. At min økonomi bliver om muligt endu dårligere, og at jeg aldrig får betalt mine studielån. At samtlige af mine talenter tabes på gulvet. At jeg aldrig finder noget at være stolt af. At jeg er så dårlig til at passe på mig selv, at jeg aldrig kommer til at hjælpe andre. Nogle gange lykkes det mig at glemme de bekymringer, fordi det trods alt ikke er et problem nu og her, men nu har det været min fødselsdag og så kommer alle fuck, hvorfor har jeg ikke styr på shit-tankerne i endnu højere grad en normalt.
Anyways, mit i alle bekymringer er der heldigvis også lysende pletter. Jeg har virkelig en sød og dejlig og sjov kæreste, der af uforklarlige grunde kan rumme mig og alle mine skavanker. Jeg er meget heldig med ham, og det er dejligt at have en at elske hver dag. Jeg er også heldig med sin søde mor. Jeg har i det hele taget en dejlig familie. Mine tætteste venner er også nogle, der fylder mig med varme og stolthed. Jeg har tre rigtig dejlige veninder, der bor i København, og som jeg ser alt for sjældent, men de er så gode og seje og dygtige og kærlige og sjove, at det gør mig glad at tænke på, at de findes, selv når jeg ikke har set eller snakket med dem i en periode. 
Anyways, sikke en omgang wall of text. Nu vender jeg tilbage til moden. Jeg elsker mode og modebilleder og alle former for påklædning, og det er en god distraction for mig, når andre tanker presser på. Hav en dejlig torsdag. Modsat vejret i går på min fødselsdag, så ser det jo helt godt ud i dag:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar