tirsdag den 18. maj 2010

Arthur Russell

Jeg kendte ikke Arthur Russell indtil i går, hvor jeg pludselig støder på ham i en sammenligning med Caribou. Nu har jeg hygget mig med det posthume album Love Is Overtaking Me i dag, der nu ganske vist er langt fra Caribou. Det er ikke desto mindre et dejligt album. På YouTube faldt jeg over dette nummer fra et andet album, som allerede er ret anderledes end numrene på ovennævnte album. Det er også fedt. På Wikipedia kan jeg læse, at manden har haft fingrene i temmelig mange genrer, særligt disco. Jeg skal helt sikkert på på opdagelse i hans musik. Han døde i 1992, og jeg kan se, at der kommet en del udgivelser efter hans død. Han er født i 1951 og har tilsyneladende lavet en del ting sammen med beatpoeten Allen Ginsberg - samt en masse andre. Han død alt for tidligt af AIDS som 40-årig.
Kender I Arthur Russell? I så fald hvilke numre synes I er fede?



//I came across Arthur Russell only yesterday. I instantly liked his music although he has done a lot of very different things. He died very sadly from AIDS at the age of 40 in 1992. Do you know him? If so, which songs do you particularly like?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar