onsdag den 18. januar 2012

Forårstendens: Bling og Plast i ørerne



Blumarine mener, at vi skal have lidt Hawaii i ørerne. Cool til en sommerfest. 


Jeg er så så småt begyndt at kigge på forårets modekollektioner fra de internationale modeuger for at spotte tendenser. Jeg gjorde det også sidste sæson. Jeg ved ikke, om det bliver helt på samme måde. I kan jo se mine "efterårstendenser" her og se om I lagde mærke til dem i løbet af sæsonen?

Her til foråret er der ørenringe over det hele. Bling for alle pengene eller store, farverige ørenringe af plast. Jeg er sikker på, at de danske magasiner kommer til at kalde dem statement-ørenringe. Det vil jeg prøve at lade være med.


Bottega Veneta har forsøgt at lave en neddæmpet ørenring, som man ikke kan undgå at lægge mærke til. Paradoks? Perhaps. 


Hos D&G (der jo i øvrigt er den sidste kollektion for Dolce & Gabbanas undermærke) var der bling for alle pengne. De ligner guldmønter fra en sørøverskat. Pirate Luxe?


Etro var inspireret af Art Deco i deres sommerkollektion, og ørenringene afspejler det. Store og vilde og grafiske.


Ralph Lauren. Den Gatsbyske version af de overdrevne ørenringe. Elegante, men bestemt ikke underspillede.


Marni. Hvis ikke Marni lavede store og vilde ørenringe i plast, hvem skulle så? Mix dem med rød eyeliner og du er sikker på et unikt look til næste fest;)


Paul & Joe er også med på tendensen. Sort og guld er klædelige farver og med midterskildning og stramt opsat hår giver ørenringene et interessant look. 


Prada har både plast og bling i ørerne. På den måde slår man to fluer med et smæk. Romantisk, legesygt og dekadent. Jeg tror, at vi kommer til at se masser af rosensmykker i år. 


Pucci gør sine modeller cool og sexede med smokey eyes, skødesløst hår i en sidseskildning og store guldsmykker på bedste sigøjnerstil. 


Oscar De La Renta har valgt store smykker i fine materialer. De er luksuriøse og elegante, men stjæler stadigvæk al opmærksomheden, hvis man ikke passer på. 


Sidst men ikke mindst Valentino. Jeg er helt vild med håret. Så kønt. Men håret ville slet ikke have været det samme, hvis det ikke var for de lange, yndige kæder, der hænger fra ørerne. Kræver formegentlig opsat hår, for hvem vil have ørenringe filtret ind i sine løse lokker?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar