torsdag den 18. oktober 2012

Les filles en vouge

^Sasha

 ^Freja

 ^Sessilee

 ^Constance

 ^Natasha

I går sad og jeg så en dokumentar på YouTube, der hedder Les Filles En Vogue. Den er fra 2009 og følger de fem topmodeller Sasha Pivavorova, Freja Beha, Sessilee Lopez, Constance Jablonsky og Natasha Poly under den franske modeuge. Der er desuden cameos fra andre topmodeller og designere, og Carine Roifeld bliver interviewet om hver model. 
Filmen er fransk, så jeg fik trænet mit franske en smule, men narratoren taler så hurtigt, at det er rart, når nogle af modellerne taler engelsk. Så forstår man ligesom det hele!

Jeg ville hovedsagelig se den på grund af Freja Beha, fordi hun altid er så cool. Hendes diktion, toneleje, distance, kontrol og skønhed foran et kamera er skræmmende... Hun er indbegrebet af en cool person, før cool kunne betyde alt. Jeg ved ikke så meget om hende, da hun er ret privat. Det er kun godt. Jeg ville blive så skuffet, hvis hun ikke var 100 % sej hele tiden;)

Dengang var hun 22 år... Hun kan godt lide modeugen i Paris, fordi man må ryge allesteder, og alle er glade, fordi modugerne snart er færdige. Vi ser hende blandt andet til fitting hos Isabel Marant, der er helt vild med hende og vælger hende til at åbne kollektionen. Hun fortæller også om sine tattoveringer, og om at hun beundrer Sasha for hendes kunstneriske evner.

Sasha er the breakout star i mine øjne. Hun bliver udstyret med et kamera, så vi får lidt ekstra tid med hende i forhold til de andre. Hun er meget kunstnerisk og tegner hele tiden. Hun læser også tykke bøger og taler med tyk russisk dialekt. I det hele taget er det rart fint at høre de russiske piger have det sjovt sammen.. Russisk er fanme et sejt sprog. Anyways, Sasha er virkelig sød i filmen.

Natasha Poly er også russisk, men taler ret amerikansk i forhold til Sasha. Natasha Poly er vel den af de fem modeller, som er størst i dag... Hun elsker tydeligvis hele miljøet omkring moden... og showbizz generelt. I filmen ved hun ikke, hvad hun vil efter modelkarrieren, for hun laver ikke så meget ved siden af, fortæller hun. Ikke som Sasha med kunsten, som hun siger. 

Constance Jablonsky er den yngste af modellerne. Hun var 19 år dengang, men havde sæsonen før dokumentaren gået hele 62 shows og var et hot navn i branchen. Siden dengang er Constance Jablonsky blevet en af de bedst tjenende modeller i branchen med en kontrakt for kosmetikmærket Estee Lauder. Hun er franskmand, så jeg forstår ikke alt, hvad hun siger, desværre, men hun virker sød i filmen.

Sessilee Lopez virker også sindssyg sød og sjov og frisk. Desværre ser vi hende i starten tage til en masse castinger, der ikke fører til noget. Hun går generelt ikke ret mange shows den sæson, hvilket betyder, at man nogen gange glemmer hende lidt. 

Jeg kan anbefale filmen. Den ligger på Youtube og er derfor gratis at se, men den er som sagt fransk. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar