onsdag den 18. juni 2014

Street Style: 9 pletskud fra gaden


Udsalget er i gang; vi er snart på vej ind i en ny sæson; vi er i gang med varm sommer, hvilket betyder en lidt anderledes stil for de fleste af os, fordi vi plejer at skulle bruge MEGET tøj på at holde os varme... 
Det er altså et godt tidspunkt at gentænke sin stil eller lade sig inspirere eller gå på shopping eller gå egen garderobe igennem i sømmene... Jeg har ikke råd til shopping pt, selvom udsalget er meget dragende (tjekkede lige udsalget på Youheshe og gid jeg havde penge til at rydde lageret....). 

Jeg har fundet lidt billeder fra gaden af hippe folk, der inspirerer eller bare er klædt i noget, som jeg også søger i øjeblikket... 

Øverst har vi et look, jeg altid har en svaghed for. Jeg elsker ideen med en kjole, hvor kun lige kanten stikker ud under en oversize lang sweater. Jeg synes, at man ser cool ud, og det klæder i mine egne øjne min figur okay, så jeg får den selvtillid lækkert swag kan give én.... 
De sorte strømper i de seje sorte sandaler ser moderne og cool ud. Det er ikke noget din mormor eller utjekkede kusine gør (tilfældige eksepler!), så der kan man være lidt sej uden big effort. 
En læderjakke er stadig cool burger.

SE RESTEN EFTER HOPPET


Dette look er dejlig feminint og romantisk, men stadig cool, drenget og afslappet. Det kan jeg godt lide. Den beigecremede silkeskjorte sammen med den cremede jakker med fine mandelprikker på ser rigtig fint ud. Pigen er helt sikkert model, og hun udnytter at have lange slanke ben med stramme jeans der stumper lidt. Jeg synes bukser og boots passer rigtig fint sammen. 


En buksedragt er sindsygt nice og pæn og cool... Grunden til at jeg ikke går mere i buksedragt er tisseproblemet... Det er sindssygt irriterende at skulle have hele overdelen af for at kunne tisse... Med en dragt som denne kan man dog have en lille undertrøje på indenunder. Det kan gøre det mindre akavet! 
Jeg synes, at pigen her ser vildt godt ud. Dragten er fin med tern. Den miner derudover lidt om en arbejdsdragt, men hun holder den femini med lidt opsmøg og højhælede sandaler, fine lange hår og katteøjne. 


Vi fortsætter liiiidt i samme stil... Jeg er nemlig stor fan af casual home wear made party chic. Her er det jo nærmest et pyjamas look opgraderet med højehæle og en læderjakke og vupti, så er pigen hawt!
Jeg er rigtig vild med bukserne. Hvis jeg finer nogen, der ligner, så skal de prøves! 
Dette look dur også til alle dem, der foretrækker det monokrome look!


Toppen måske er lidt nedringet, men ellers er dette outfit helt perfekt afstemt. De møreblå jeans og den sorte top er en fin base, mens den inderste jakke er grafisk og tydelig  - bordeaux med et hvidt grid. Sjalet/tørklædet i beige med elektrisk blåt leopard mønster giver et vildt godt modspil. Jeg elsker, når man får forskellige mønstre og farver til at spille sammen, og det gør pigen her. Hendes halskæder er helt rigtige i øjeblikket, og hår og negle giver også god mening. Fotografen har så tilmed fanget hende med en god baggrund. God inspiration.


 Jeg ved godt, at det er tredje læderjakke, men det er nu egentlig nogenglunde tilfældigt. Det er jo også bare fordi det er en fin sommerjakke, når det enten er lidt køligere end i disse dage eller lidt senere på aftenen. Især når den som her er med trekvartærmer. Derudover så er det også bare et almindeligt outfit, som man har set før, men som alligevel synes lige i øjet. De velsiddende jeans ser rigtig fine ud med de flade brune lædersandaler. Toppen ser crisp ud og jeg har lyst til at se den helt tæt på. Et pæn bælte, en sideskildning med håret i en hestehalde, en god takse og lidt sort om øjnene, så kan man ikke undgå at se godt ud... kan man?


Pigen her har taget en relativ almindelig sort kjole på med krave og tilsat en sort-hvis stribet jakke, hvilket på grund af de afdæmpede monokrone farver gør det muligt for hende at give den gas med crazy shoes uden hun ligner en cirkushest. Skoene er vanvittigt seje, selvom de nok ryger i uglypretty man repelling kategorien:) 
Derudover bliver man altid lidt mere cool i mine øjne, når ærmerne har fået et opsmøg. Et bælte giver figur og farve til kjole, et par halskæder i sort går i et med kjolen, men giver lidt karakter. Rygsækken gør hende ung og nede på jorden, håret er praktisk og smart og læbestiften klæder hende upåklageligt. Køn pige også.


Et look, der blandet der fine og feminie i form metalliske farver og pink med det afslappede og sporty i form af tøjets løse snit og slip-in skoene. Jeg elsker løse cropped bukser med en løs sweatshirt, og jeg kan godt lide ideen med at matche farverne, men lade bukserne få lidt ekstra opmærksomhed via det fine blomstermønster. Et halstørklæde, en praktisk taske og solbriller gør looket meget tilgængeligt og ikke bare mode for modens skyld. Tøj skal være funktionelt.


Jeg har jo en ting med nederdele og sweatshirts. Det er en af de ting, som jeg altid forelsker mig i og tror at det er noget nyt, indtil det går op for mig, at jeg falder for det hver sæson! Nå, men sweatshirten/strikken her er også cool på grund af lynlåsen i siden. Jeg har lagt mærke til dette snit eller hvad man nu skal sige - tendensen med lynlåse i siderne på sweatshirts - mange steder, og jeg er ret vild med det. Man kan også finde strik/sweatshirts med lynlåse på fx Zara og i andre kædeforretninger, så os fattige kan også potentielt være med.
Lige præcis den strik, pigen her har på, er også cool, fordi det er sådan en klassisk trøje, der er blevet forvredet lidt og gjort lidt futuristisk.
Nederdelen ser ret sej ud. Sådan en, man godt gad røre. Tendensen med nederdele til under knæet spirer, og jeg tror, at det rammer bredt i løbet i af året. Den er svær at gøre cool for kortbenede, pæreformede som mig, men kan man bære det, ser man rigtig sej ud. 
Jeg keder mig lidt over hendes sko; spidse pumps er cool nok, men også et safe choice.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar