søndag den 21. december 2014

Inspiration: The Unfashionable and soooo Out Edition



Jeg har prøvet at finde "grim" mode. Det er svært at finde billeder, der er fuldstændig umoderne in this day and age, hvor alt det, som er helt ude er helt inde i næste sæson. Everything goes, og der er mange stilarter på mode på samme tid. 
Kan noget være umoderne for altid? Eller vil det altid komme tilbage in style? Jeg har blandt andet at prøvet at finde ting, som jeg selv kan huske var hot, og som jeg gyser ved tanken om i dag. Derfor vil I se en del billeder fra slut-90øerne.
Er noget af moden her pænt i jeres øjne? Bliver I inspireret? Er det sjovt? 

Alle billederne vil få kommentarer.
Øverst skal I lægge mærke til kæden om livet, silhouetten i looket og strikkens tendens til at gøre alt det forkerte ved ens krop - den er tyk og har "form", men gør én tykkere. Støvlerne... uh.

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

^Det ser måske ikke "grimt, grimt" ud, men åh, i min folkeskoletidh avde dette look været ze hottezt! Tørklædet på den måde var sådan en ting, vi alle købte i Only. Man gik altid i klipklappere om sommeren. Rigtige sandaler var so out. Bukser uden detaljer, men rimelig lavtaljede og med vidde var det, mange gik i hver dag.

^Det som looket ovenover mangler for at være dead on-min folkeksoletid er et metallisk pyntebælte som her. Dette er ret iøjefaldende. Tit ville "vores" være tyndere og med similisten. Men ideen var den samme som her. Det skulle hænge på hoften og bare være til pynt.
Det er jo ikke direkte grimt, det her, men bæltet gør det so late 90s!

^1990'er normcore? Åh, jeg har gået med mange trøjer a l a denne. Og jeg gik i rigtig meget babyblåt tøj, da jeg var 14-15 år. Suk. Form, materiale og look - det tror jeg aldrig bliver mig igen?!

^Maxiskørt. Meget langt. Og med det sporty bindebånd i den lavtsiddende talje. Gyseligt. At denne nederdel så samtidig er pink og i noget, der næsten kunne ligne velour... Yikes. Og den top der. Puha.

^Den lille rygsæk. PÅ størrelse med en lille håndtaske, men... en ryksæk. Alle vegne i slutningen af 90'eerne. Nowhere since udover til temafester og sidste års 90'ere retrobølge blandt teenagere...

^Daria Werbowy i et af sine første shoots... Jeg må indrømme, at jeg har haft en del tanktops, der ligner denne. Alt for kort (især når man har en lang overkrop og "tiden" krævede lavtaljede bukser:S)
Den har ekstra brede stropper. Den er ikke rigtig dyb i udskæringen. Den har ikke et særligt lækkert materiale. Darias hår! Been there, done than:(
Just can't with the boots...

^That makeup... just don't! Hvid øjenskygge har gjort ingen noget godt, og "blege" læber (evt med perlemor) er IKKE pænt.At Christy Turlington her stadig er pænt, siger mere om hende....

^Hvis man skulle til prom/galla/fest i 90erne, så ville dette have været et normalt look for en unge pige. Håret især. Geez. Den glatte midterskildning med lige to totter ned i ansigtet på hver side. Kjole og hælskæde er no go i dag.

^Billedet her er fra 2005, Det havde givet mere mening, hvis det var fra 1998. Kjole over bukser og en dynevest. Det var der også piger i min klasse, der dyrkede intenst. 



^Det eneste, jeg kan tolerere her, er Giseles hår. Alt er grimt (både samlet look og silhouet og de enkle pieces), og jeg håber ALDRIG, at I kommer til at se mig i noget, der ligner. 

^Dette kunne også have været et look i min folkeskoleklasse. T-shirten får den helt forkerte form pga v-halsen, der er så "lille". Med mønsteret, den korte længde på t-shirten, den stramme silhouet, så får man noget, der bare virker helt forkert.

^I en peride var en sexet festtop bare en firkant, der dækkede brysterne og så en masse snorre på ryggen. Classy!

^Jeg var aldrig med på den her, men blandt folkeskolerne i kommunen var der nogle, der tog bukser med vidde ud i aller højste potens. Gigavidde. Og ja, dengang gik vi alle med bukser, der slæbte hen ad jorden og var slidte og beskidte forneden!

^I hate, hate, hate the eyebrows. Jeg kan stadig blive lidt forelsket i Marlene Dietrich, der jo også havde de tynde, ultraplukkede øjenbryn, men medmindre man kører cool 20'er/30'er-stil, don't pluck 'em, don't draw 'em!

^Støvler med skaft... og firkantet snude. Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige...
Ps. til jer, der ser Hart of Dixie, så er modellen her Lemon;)

^Looket her minder mig total meget om looket fra Aqua-Lenes Only-kampagne, da jeg gik i 6.-7.-klasse!
I hate everything about it!

^Hun ser bare så slidt ud. En rigtig 90er party-girl. En asymmetrisk tank-top?`Ternede gamacher? Tja... Perlemor omkring kragebenene. Etageklippet hår - fedtet. Masser af makeup. Lipgloss.

^Hvor meget mave turde du vise? Hvis vi nu leger, at det overhovedet er pænt at vise mave?
Tubetop-bra-thingie. Skjorte-blazer thingie. Grønt knælangt skørt med rokoko-mønstre(?). Sandal-mules. Voldsomt smykke. Pænt?

^Sidste i denne omgang... Ja, igen.. det minder mig om folkeskolen. All is wrong.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar