torsdag den 23. juni 2016

Freja Beha Erichsen i britisk Vogue


I dag bliver der stemt om Brexit... eller Britsin, om man vil? Det er spændende, for tilsyneladende er der dødt løb. Jeg håber selvfølgelig for IN, for jeg kan godt lide EU. Det vil gøre det besværligt for mange lande, (heriblandt Danmark) med Storbritanien uden for EU, og jeg frygter også, at det vil sætte gang i en bevægelse, hvor flere lande forlader EU (heriblandt Danmark). 
Jeg ser ikke bare EU som et økonomisk handelsefællesskab samt toldunion eller som et bureaukratisk udemokratisk miskmask, der fratager landende deres selvbestemmelse - jeg er med på at diskutere al det og forbedre svaghederne, men grundlæggende ser jeg EU som et fredsprojekt. Når man er fælles om Europa og afhængige af hinanden, så bekriger man ikke hinanden; man passer på hinanden. Man har interesse i, at alle lande er ordentlige, overholder diverse rettigheder heribland menneskerettigheder og man går imod korruption. Der har ikke været krig i Europa under EU, men vi skal jo ikke mange år tilbage i historien, før krig var en almindelighed her på kontinentet. Det er ikke fordi jeg tror, at Brexit vil lede til krig, men det sætter i hvert fald gang i noget destabiliserende, som jeg ikke bryder mig om. Politik er altid svært, særligt jo flere, man er, og jo mere forskellige man er, men det har aldrig været en bæredygtig løsning bare at melde sig ud. Anyways, enough politics for now...  

Når jeg overhovedet nævner Brexit, så er det fordi modeserien her er fra engelsk Vogue! Den danske model Freja Beha poserer i et simpel studio shoot af Patrick Demarchelier, og det gør nok, at jeg bliver nødt til at investere i julis ellers lidt tynde "age issue" med et ret uheldigt billede af Renee Zellweger (synes jeg) på forsiden. Der skal som regel ikke meget til at få mig til at købe blade, men Freja fraholder mig som regel for overhovedet at tøve. 
(Juli er dog ekstra kedelig, fordi jeg samler på bladenes modekampagner (hvor weird det end lyder), og det gør juli til et lidt kedeligt nummer, fordi der er meget få kampagner i bladet og mange af dem er allerede blevet bragt i tidligere numre, så der er ikke meget nyt for en samler at komme efter. Jeg kan håbe på Pradas pre-fall kampagne, men det er vist også eneste nyhed).

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET













Ingen kommentarer:

Send en kommentar