lørdag den 14. november 2009

Lørdagsmusik

 I dag laver jeg ugens musikliste med fem numre, selvom det først er søndag i morgen!

Bear In Heaven: Lovesick Teenagers
 - albummet bliver lige nu fremhævet på pitchfork.com i kategorien bedste nye albums. Lyden er også meget fængende. På deres hjemmeside rubrikerer de sig selv under mærkaterne psykedelisk og pop, men også drone, eksperimental og krautrock er blevet brugt i forsøget på at beskrive deres musik. De er ligeledes meget inspireret af de elektroniske genrer. Det er nok nemmere bare at høre nummeret, som blandt andet kan findes på myspace.

Grizzly Bear feat. Victoria Legrand: Slow Life
- ja, jeg skrev om nummeret så sent som i går, men jeg er gået lidt i selvsving med dette nummer, som giver mig kuldegysninger i omkvædet, når Grizzly Bears forsanger bryder ind. Det er så fucking smuk. Hurra.

Jim O'rourke: Ghost Ship in a Storm
- Bjarke har spillet ham en del for mig, blandt andet Prelude to 110 120/woman of the worlds fra samme album som dette nummer (Eureka). Nu har jeg så endelig overgivet mig, da jeg lyttede til hans seneste album, som godt nok kun består af titelnummeret på knap 40 minutter. Albummet Eureka er lidt mere poppet- måske fordi han synger på flere af numrene, men om ikke andet, så passer det meste musikken perfekt til de mørke vintermåneder. Det giver en varm stemning. Nu glæder jeg mig til gløgg!

St. Vincent: Paris is burning 
- Jeg kan tilsyneladende godt lide numre med denne titel (lyt også til Friendsly Fires og Ladyhawke). Nummeret er stemningsmættet, og det kan jeg godt lide. Jeg vaklede lidt mellem at fremhæve dette eller The Strangers på det hendes nye album.

Spoon: Paper Tigers
- Jeg kan rigtig godt lide albummet Kill the Moonlight fra 2002, hvor man udover dette nummer finder perler som The Way we get by, Stay don't go og Something to look forward to.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar