tirsdag den 7. juli 2009

Berlin: Going out



Så er jeg klar til at indtage Berlin - er særligt glad for min nye elastik, som jeg har købt tidligere på dagen i American Apparel. Jeg er som så mange andre helt fjollet med den sprælske kædebutik, selvom det i bund og grund er gymnastiktøj, som man aldrig kan have for sig selv. Måske er det deres indiehippe reklamer, som gør det? Måske er det farveorgiet i butikken, der forfører øjnene (selvom jeg altid køber sort alligevel?)? Måske er det bare lækkert tøj??!

Vi tager først på Bergheim. Vi er selvfølgelig møgtidligt ude, fordi berlinernatlivet først topper om morgenen, hvor de fleste danskere for det meste er tullet hjem fra byen. Vi er der allerede ved halv to tiden. Vi er ret forelsket i bygningen, der ligger i Friedrichhein ikke umiddelbart i nærheden af byliv - "gå efter lyden", forklarer en fyr ved et bustop, som vi spørger om vej, mens han peger os i den rigtige retning. Indenfor er der industricool, som vi godt kan lidem og her er masser af spændende kringelkroge, som indbyder til... øhmm... lidt af hvert! De enorme billeder af Wolfgang Tillmans gør sig fantastisk på endevæggen i Panorama Bar og musikken er spændstig. Klubben er delvis homo, og min kæreste får da også flere sultne blikke end jeg, men det er ikke mere homo, end at der er plads til alle. Vi når ikke at opleve den vilde fest, som stedet ellers indbyder til, for vi vil videre til et andet sted - Weekend. Det er tropenat denne fredagnat, og Weekend lokker med en terrassebar af de vilde på 17. etage: Billeder følger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar