onsdag den 16. september 2009

Lou i grotten




Jeg har lige set den lille film (4 minutter), som Vanessa Bruno har lavet med Lou Douillon som eneste medvirkende (hende it-pigen, som er halvsøster til Charlotte Gainsbourg og datter af Jane Birkin), og jeg synes faktisk, at den er ret fin. Det er billeder, musik og stemning - ingen udpræget handling... og på en måde er der lidt parfumereklame over det - den der f'ølelses af ephemeral beauty... Der er selvfølgelig hele klichéen om kvinden i naturen, det følelsesmæssige, det intuitive, det humørsvingende, i tæt forbindelse med de fire elementer (hell, i det meste af filmen befinder Lou sig i en grotte!!!) --- altså det feminine med stort F. Man kan altså være kritisk og sige, at den reproducerer en tåbelig gammeldags ide om kvindelighed; en historie om kvinden, som manden fandt på (fx dengang humørsvingninger ikke bare var pga fucking pms og blod en uge om måneden, men tegn på kvindens galskab, dæmoni og hekseri). Arg, wtf, videoen handler om at sælge noget så ganske unaturligt som dyre designerklude, og hvis de vil forsøge at snyde en anden mening ind i tøjet, så værsgo'. Jeg bliver ikke selv provokeret af filmen, men finder den ganske fin (som allerede skrevet) (tanker som løber gennem mit hoved: hey fint musik, ej hun er da ret flot på en speciel måde hende lou, tøjet er sgu pænt nok, filmen er også lidt kedelig - hvornår er den færdig, ej jeg kan da godt lige skrive om den på min blog, ej jeg kan jo godt lide den selvom jeg alligevel finder det hele lidt tåbeligt, er det en god markedsføring - gad vide hvordan det gik med mads nørgaards copenhagen experience, hvorfor har de mon valgt lou - bedre at vælge modebloggerness darling end en mere gængs starlet? Jesus, quit thinking, Anna, it's just a dumb commercial... åh wtf!). Nå, Vanessa Bruno laver dejligt wearable tøj, som ikke er alt for tendenspræget... det hele er sgu meget fint. Se videoen her: http://www.vanessabruno.com/


Ingen kommentarer:

Send en kommentar