søndag den 21. februar 2010

dans lyt nyd

Musik // Ugens femmer:

Yeasayer: ONE - et superfedt festnummer fra deres andet album Odd Blood, der lige er udkommet. Første del af pladen er cool, mens den anden halvdel er skidt. Men nummeret her holder.

Low: California - jeg elsker The Great Destroyer-albummet, som jeg altid kan vende tilbage til og som jeg - tada - vendte tilbage til i den forgangne uge.

My Bloody Valentine: Sometimes - sidste nummer i fredags klokken seks om morgenen, hvor jeg havde leget dj i nogle timer til stor fest på kollegiet. Nu var vi kun to tilbage, som lavede pirouetter på dansegulvet, før festen skulle dø...

Metric: Monster Hospital (Mstkrft remix) - Nummeret minder mig om min første tid på universitetet, hvor jeg boede i Hvidovre og brugte en del tid på offentlig transport med musik i ørerne - og i den periode havde jeg en mp3-afspiller med plads til 28 numre. Der kunne gå lang tid mellem jeg fik udskiftet numrene, så der er nogle numre, som automatisk genererer billeder af tog og busser og som minder mig om en uskyldig, usikker og forventningsfuld tid.

Tortoise: Swung from the gutters -  jeg lytter stadig ind i mellem til tnt-albummet, som er rigtig godt. Og som er godt at læse til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar