mandag den 4. oktober 2010

mondaymusic

Ugens fem numre....

Camera Obscura: If looks could kill
- jeg har haft et ualmindeligt voldsomt crush på det skotske indieband Camera Obscura i denne uge. Jeg nærmest ikke hørt andet, hvis jeg har kunnet slippe afsted med det. Det er dejligt dejligt.

The Walkmen: Angela Surf City
- Et godt nummer fra The Walkmens nyeste album Lisbon, som jeg er faldet for.

Monsters of Folk: Dear God (sincerely M.O.F) 
- Supergruppen Monsters of Folk består blandt andet af Conor Oberst (Bright Eyes) og M.Ward (She & Him). Første nummer på pladen afskiller sig len smule fra resten og er også blandt pladens bedste. Tjek evt. The Roots version ud: The Roots feat Monsters of Folk: Dear God.

Black Dice: Gore
- jeg hørte nummeret på vej hjem i toget. Det var første gang i lang tid, og jeg blev så glad, for det er et smadderodt nummer. Et tungt nummer uden vokal med fokus på rytmen.

Stephen Malkmus and the Jicks: One percent of One
- Jeg har irriteret Bjarke et par gange med det her nummer i ugens løb. Han har ikke virket helt tilfreds, men jeg synes, det er et godt nummer. Stephen Malkmus er tidligere forsanger i Pavement og bandmedlem af Silver Jews.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar