mandag den 11. oktober 2010

Musik femmer

Jeg skriver ikke meget blog i disse dage. Mit kamera er i stykker, og jeg har ikke faldet over det vilde i den seneste uge. Det skal nu nok komme igen... Her er ugens fem musiknumre:

Cloetta Paris: broken heart tango
- svensk indiediskoduo som jeg har haft liggende på min ipod i lang tid, men som fik sig et overraskende revival hen over weekenden. Sød sød pigestemme som helt sikkert ikke er for alle.

Salem: Redlights
- hype alert: får alle musikjournalister til at gå i selvsving over den i Salems anledning nye genrebetegnelse witch house. Jeg ved ikke rigtig, om det skulle være så groundbrakingly anderledes end alt muligt andet, men det lyder godt.

Jenny and Johnny: Running with scissors
- Kæresteparret Jenny Lewis ( Rilo Kiley) og Jonathan Rice laver også musik sammen som med dette nummer. Det er sød countrypoprock. Et fint nummer.

Rodion: Alagoas Cowboys
- Det må næsten være det nummer, som Bjarke har hørt mest i ugens løb (udover MGMTs nyeste album), og jeg er også ret fanget af det. Det er ultracatchy.

Avey Tare: Lucky 1
- hver gang Avey Tare, Panda Bear eller nogle af de andre fra dyrekollektivet slår en skid, så skal man være der. På det punkt er jeg indiehipsterkid to the bone, for jeg er der. Og det er en pæn skid. As always.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar