lørdag den 24. september 2011

Watching right now

Jeg er blevet hooked på komedieserien Happy Endings, der allerbedst kan sammelignes med Friends. Den handler om en gruppe venner i slut-20'erne, der bor i Chicago og tackler små problemer med venner, forhold, kærlighed og arbejde samt andre mærkelige ting (såsom hvem der ville overleve, hvis verden blev overtaget af zombier eller hvad man gør, når ens yndlingsunderviser fra high school viser sig at være en douchebag?) Serien er også struktureret på samme måde som Venner med episodiske afsnit, hvor personerne aldrig rigtig udvikler sig. Jane og Brad er gift. Jane er en Monica-type - en anal person med et usundt konkurrencegen. Brad tager udfordringen op, men er alligevel under tøflen. Max er gay, men en meget straight gay. Han er min favorit og rigtig sjov. Penny dater den ene mere forkerte fyr efter den anden. Dave og Alex har været kærester, men deres forhold går i opløsning i første afsnit. De skal begge forsøge at komme videre og samtidig forsøge at blive venner. Personerne er i mine øjne likable, hvilket er 50% af en komedieseries succes. Den anden halvdel handler om humor. Jeg synes, at der er hits and misses, men kvaliteten er generelt høj. Levering og timing er god. Som sagt er serien udmærket, hvis man kan lide Venner, men den mangler måske en skefuld originalitet for at være totally must watch-material. Men man er god i godt selskab, og jeg kan anbefale tv-serien.
Første sæson blev sendt i foråret i USA, mens næste sæson begynder i næste uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar