tirsdag den 1. maj 2012

En tur på heden


Her er lidt billeder fra en dejlig gåtur i heden på Fanø. Mine kameraindstillinger var lidt weird, så nogle af billederne ser ud til at have et filter lagt ned over sig. Sådan er det. Ovenover peger Bjarke mod den klit, som vi har udset som målet for vores gåtur.


Hedelandskabet er magisk, synes jeg. Jeg tager derfor altid masser af billeder.


Her er jeg. Spejdende...


Vi er på østsiden af øen. Vadehavet ses i horisonten.



Mellem de to billeder ovenover har jeg skiftet lidt på kameraindstillingerne. Det vil sige, jeg klikkede over på automatisk. Kameraet er stadig ikke landskabet retfærdigt, men det er lidt bedre nu, ikke?


I efteråret havde man brændt det meste af heden af. Mange steder var jorden helt sort og rød. Min mor fortæller, at man på den måde holder træerne nede og sørger for at lyngen får plads. Lyngen er både flot, men den også god for bierne. Har I smagt lynghonning? Det er lidt mørkere og har en mere skarp smag end almindelig dansk honning, men det er lækkert.


Bjarke bestiger Fanø-bjerge;) 



Jeg klikker videre med mit kamera. Vi er ved at nå den højeste klit og udsigten er flot. 


Det, som ligner stier, er i virkeligheden brandbælter. Men de fungerede også fint som sti, da vi gik tilbage mod Postvejen. 



Vi satte os ned og nød udsigten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar