tirsdag den 4. september 2012

Boot Hunting: I want...


Ligesom så mange andre modebloggere er jeg vild med Isabel Marants Lazio-støvler. Egentlig har jeg bare ledt efter et par spidse ankelstøvler med kilehæl, men jeg kan godt mærke, at formen på disse gør dem til noget helt specielt. 
De koster ca 5.500 kroner, så jeg skal ikke have dem. Men jeg kan jo godt kigge mig om efter noget, der ligner? Jeg har ikke fundet noget endnu... Men lad os se på nogle af mulighederne...


Okay, jeg tog frynse-versionen af Lazio fra Isabel Marant med her... Bare fordi. Den er selvfølgelig lige så dyr og sikkert endnu sværere at finde som de øverste støvler, så bum bum. Oh well.

De billigste må være dem fra H&M til 350 kroner. De er ikke i læder, og jeg er personligt ikke så glad for kunstlædersko. Slet ikke fra H&M. Jeg elsker H&M, men de er ikke gode til sko (undtaget gårdsangersko). Men. Formen på disse er okay. De har ikke så meget at gøre med Lazio udover kilehælen og den spidse snude, men de minder mig lidt om disse fra Givenchy, som jeg også savler over 
(Støvlerne fra H&M her ligner faktisk en model fra Bianco, som jeg ikke kunne finde online. De er i læder og koster 999 kroner. Mange penge stadigvæk. Desuden passer støvlerne mig ikke - 39 er for stor og sidder mærkeligt om ankelen, mens 38 er for lille)

Dem fra Nasty Gal koster lidt over1000 kroner. På deres hjemmeside kan jeg lige nu kun finde en version i sort/leopard. Måske kommer den helt sorte version igen?

Asos-støvlerne i modellen Charlie er tydeligvis et knock off af Isabel Marant, men de mangler den arkitektoniske form, som gør IM's model så fantastisk. Til gengæld findes støvlen til halv pris i øjeblikket og koster derfor "kun" 550 kroner.

Gestuz har lavet en støvle, der både refererer til Isabel Marant og Chelsea-støvlen samt er helt sin egen. De koster omkring 1500 kroner, hvilket også er en slat. De er cool. I like. 

Gardenia-modellen findes både i  lang og kort. Egentlig har den ikke spids snude, så den falder lidt uden for typen, jeg leder efter. Jeg har glemt prisen, men jeg mener, at det er omkring 1600-1900 kr?

Ja, og så er der Isabel Marant. Pæne og dyre. 

Hvis I har råd til Isabel Marant, så forhandles de en del steder. Jeg har set Lazio støvlen i FF2 her i Aarhus. Webshoppen youheshe.com har dem også.


Her ses Lazio-støvlen på en model fra Isabel Marants hjemmeside. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar