mandag den 1. juli 2013

Bum bum... sommerplaner


Jeg har ikke helt ferie endnu, men snart og jeg er igang med at tænke på aktiviteter i ferien, der er billige... allerhelst gratis! 

Jeg er dybt misundelig på Roskilde Festival-folket i denne uge, da jeg selv virkelig gerne ville mærke campingpladsens stemning og høre en masse af de skønne musiknavne i år... Men ak, med billetter, transport, mad og de uforudsete ekstraudgifter (telte, der går i stykker, en stjålen mobiltelefon...), så løber det op. Det er en priotering, men for mit vedkommende skulle det have været prioteret meget tidligt, så jeg kunne nå at spare op... Anyways, jeg håber, at folk får en skøn festival og kommer tilbage og kan fortælle spændende historier! 

Mine egne planer er endnu in the works.. 
Jeg har planer om cykelture, når vejret er godt. Jeg vil gerne cykle til Thisted med Bjarke og besøge hans brog og broderens kæreste... Jeg vil gerne overnatte på naturcamping på turen derop... Men så skal jeg nok låne et telt af someone...

 Jeg vil gerne i en masse zoologiske haver. Jeg håber i hvert fald at få planlagt en tur til Ree Park med folk, der har bil;) Ellers skal jeg helt sikkert ud og fodre rådyr i Dyreparken i Aarhus.

Jeg skal til Fanø. Det skal jeg altid... Mine forældre bor der. De har også et sommerhus. Jeg håber, at jeg får noget høj solskin, mens vi er der. Det er så sjældent. Jeg har siddet så mange gange inde i vores lille sommerhus og bandet af regnvejr i juli. Det ville dælme være dejligt at kunne gå ned til stranden kun iført i badetøj og håndklæde. At ligge i klitterne og skiftevis læse og løse kryds og tværser og drikke juice brikse. Jeg vil også gerne sælge gammelt tøj på et loppemarked derovre, så jeg kan tjene lidt lommepenge:)

Jeg vil spise rigtig mange Sun Lolly og Københavnerstænger fra fryseren. I det hele taget er sommer-specialiteterne lige mig: friske ærter, jordbær, koldskål... 

Jeg skal helt sikkert hænge ud på havnen ved Aarhus. Jeg elsker hele det nye havneområde, hvor en tur forbi strandbaren og en kold drink kun gør turen derud endnu mere nice. Jeg vil også chille ved træbådehavnen - den er tæt på og superhyggelig. Med Bjarke under armen og et par kolde øl, så får man med garanti en uforglemmelig sommeraften.

Man kan også cykle ud til nogle af de andre lystbådehavne omkring Aarhus: Marselisborg og Egå Marina. Og når jeg snakker så meget om havne, så er det fordi havet... ja, vand gør mig glad. Det virker... healende?!

Jeg har en pose fyldt med brød, som jeg glæder mig til at fodre det til ænderne. Jeg tror, at det bedste sted umiddelbart at fodre ænder i aarhus er ved universitetssøen? Igen er det hyggeligst, når vejret er godt, men jeg skal huske ikke at udskyde alle planer til solskinsvejr... Jeg bor i Danmark!

Jeg håber på at få læst en masse... det ville være skønt at få læst nogle romaner, men jeg har også planer om at få læst nogle af de mange, lange og med garanti fantastiske artikler i The New Yorker, som jeg endnu ikke er kommet igennem. Hver gang jeg læser en artikel i magasinet. føler jeg mig klog, forundret, inspireret og er må straks dele med Bjarke... han har det må samme måde.

Når jeg er indendøre, håber jeg på at få tegnet en masse og høre radio.. hver uge hører vi Fodbold FM og P6 Beat udover tilfældig flowradio, men jeg er vild med snakkeradio og 24-syv har virkelig vundet en lytter i mig. P1 er nu også dejlig.

Jeg vil altid gerne en tur til Kbh, og nu hvor der er kommet en billig busrute til hovedstaden, lader det sig måske gøre i løbet af sommeren? 

Nå ja... og så er der noget med at komme i bedre form og få gjort noget ved min krop, når den nu irriterer mig så meget. Cykle, løbe, lege:)

Har I gode forslag til dejlige sommeraktiviteter?

2 kommentarer:

  1. Jajaja, kom til København snart, søde Anna!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det vil jeg også gerne... det er det der med pengene, men jeg kommer derover snart. Promise!

      Slet