onsdag den 2. oktober 2013

Anja Rubik off duty


Jeg er ikke selv så god til det med sort tøj. Jeg går selv mest i sort, når jeg har lyst til at gemme mig eller beskytte mig lidt fra omverdenen, og så er det mestendels noget med et par sorte jeans og en oversize sort bluse... 

Men der er ikke noget som sort, der kan få én til at se sofistikeret og cool ud, og det er sværere at være overdressed i sort (med mindre det er en LBD med blonder og man pynter sig med ædelstene?). 
Den polske model Anja Rubik er rigtig god til the cool casual look i sorte/grå farver. Hun har selvfølgelig en modelkrop med slanke laaange ben (hvis jeg fx havde hendes bukser og støvler på det nederste billede i midten på, så ville man ikke kunne se mine ben, fordi de er så korte:)) og adgang til alverdens kostbare kvalitetsvarer, som vi andre kun kan drømme om. 
Tøjet skal dog stadig styles, og jeg kan godt lide Anja Rubiks smag. (Og så synes jeg det er så forfriskende, når høje piger har hæle på. Jeg synes, at det er så synd, når man undgår hæle for ikke at virke FOR høj.) 

Billederne er ikke helt nye, men hendes stil holder stadig. Måske er det sorte "model off duty look" ikke helt friskt mere, men jeg foretrækker stilen frem for den kostumeramte papegøjestil til modeugerne, hvor det handler om at skille sig så meget som muligt ud fra mængden ved at overlæsse sig selv med farver, print, quirky accessories og helt nye mærkevare it-items. De kommer alligevel til at ligne alle andre, fordi alle har samme strategi (bevares, jeg er da godt underholdt af den spraglede stil på diverse street style blogs, og jeg finder da også indimellem gode looks og inspiration).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar