onsdag den 5. marts 2014

Freja Beha åbner for Louis Vuitton...



Ih, hvor er det godt at se Freja på catwalken igen, og så tilmed for Nicolas Ghesquieres debutkollektion for Louis Vuitton. Nice.
Jeg har jo glædet mig rigtig meget til at se NG for LV og jeg var overraskende tilfreds på trods af høje forventninger og en meget nedskaleret set i forhold til Marc Jacobs' visninger. Kollektionen var meget wearable og gjorde lidt det, som Hedi Slimane for Saint Laurent burde... Lave cool tøj til cool piger med cool referencer uden at referencerne bliver alt for bogstavelige og man derved glemmer det nye, det fremskuende i affæren. 
NG formår at referere til sig selv såvel som gøre tingene lidt anderledes end for Balenciaga. Alle sko var i øvrigt guf for øjnene (de sejeste var dog ikke på de danske piger), og jeg tror, at NG også kan gøre LV-tasker cool i mit hoved igen...
 Men ih, hvor er det godt at have ham tilbage. To sæsoner uden Nicolas Guesquiere var allerede to for mange.

Apropos Freja... Hun har haft flere kampagner for Balenciaga under NG, og det virkede som om NG generelt var meget loyal overfor tidligere Balenciaga-modeller. Det betød, at danske Kirstin Kragh Liljegren og Julier Bugge også var på catwalken. De har haft henholdsvis to og én kampagne for Balenciaga.

^Kirstin

^Julier

Jep og så en dansk newcomer i form af Amalie Schmidt:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar