onsdag den 2. september 2009

Smoke is back?





De to sidste billeder er fra den amerikanske succes-serie Mad Men, som jeg først for nylig så første afsnit af. Jeg så det efter, at jeg samme dag med en af veninde havde snakket om, at det virkede som om rygerhetzen har lagt sig lidt igen. "Det er som om flere begynder at ryge igen, og at folk er lidt trætte af dem, der er alt for frelste?", var en af de "kloge" betragtninger, som byggede på meget lidt og mest af alt en stemning omkring os, som vi let kan have misforstået. Om ikke andet så er Mad Men sat i 1950'erne, og alle ryger som skorstene. Selv gynægologen ryger under konsultationer, og selvom de ikke glorificerer cigaretter, så er det heller ikke en serie med løftede pegefingre. I de senere mange år er cigaretter pist forsvundet fra amerikanske film og serier, men her gennemryges der, så man i starten er meget opmærksom på cigaretterne (bare se mit indlæg!). Men det er altså en succesfuld serie. På forsiden af Ekko ryger Paprika Steen en cigaret, mens Gaspard Ulliel og så en ukendt pige ryger på de to første billeder. På modebilleder ryges der stadig rigtig meget - det er stadig sexet for en smuk pige med en cigaret. På bloggen Le Smoking kan man se en masse smukke modebilleder, hvor der ryges. Man skal dog gennem en warning funktion, hvor man tilkendegiver, at man er opmærksom på det farlige indhold.
Måske tager jeg i øvrigt fejl; måske er stemningen den samme som sidste år? Hvad ved jeg?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar