onsdag den 7. oktober 2009

Francoise Hardy









Der er nok stilikoner at vælge imellem i Frankrig - og Francoise Hardy, en sangerinde der var fremme i 60'erne, er bestemt med i den pulje. Jeg faldt over hende, fordi mine veninder forleden spillede Vanessa Paradis' live cover af Les Cactus, som er helt fantastisk. På itunes linker de til Hardy, fordi hun er gift med Jacques Dutronc, der indspillede originalen (af Les Cactus). Jeg genkendte hendes navn fra andre modesammenhænge. Hun nævnes sammen med kvinder som Jane Birkin, Marianne Faithful og Brigitte Bardot - alle stilikoner fra fortiden. Stadig relevante.

Hun er selvfølgelig så smuk, at hun kunne være stilikon, om hun så iførte sig sorte plastiksække, men sådan er det med de rige, kendte og slanke kvinder med velplejet hår. Tøjet ser lidt bedre ud på dem end på almindelige mennesker som jeg selv. Men nok om det. Hun går enkelt klædt, og ser smart ud uden at prøve for hårdt. Well, det er sjovt at se, hvordan læder, skind, pels, herrestøvler, stramme nederdele og en bluse som den, hun har på på nederste billede, er allesteder også i dag. Eller igen idag.
Og så gad jeg godt have hendes hår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar