mandag den 19. oktober 2009

Ugens musik

Det har været lidt stille på min blog, men her er ugens fem numre - denne gang dedikeret til sangerinder - de lidt alternative sangerinder, måske, og fem numre der går godt i spænd med varm kaffe, tændte radiatorer og møgvejr udenfor:

1. El Perro del Mar - Party
- minder mig om at køre bus til og fra Hvidovre, hvor jeg boede på kollegium i 8 måneder back in the days. Men med hunden fra havet i ørerne blev Hvidovre næsten smuk - og i dag bliver jeg faktisk nostalgisk, når jeg hører særligt dette nummer!
ps. Change of Heart fra Sarah Assbrings seneste album er også i hyppig rotation i disse dage...

2. Josephine Foster - All I wanted was the moon
- Dette nummer er dejligt. Det minder mig om min kæreste, fordi det altid er ham, der spiller nummeret for mig.

3. Scout Niblett - So much love to do
- Dette nummer minder mig om en fin koncert i Kolding, hvor hende og June Panic spillede. Scout startede med spille trommer med en platinparyk den første halve time (og synge, men intet andet), mens de omtrent 35 publikummer, der var dukket op, sad ved små borde dækket o på det, som normalt er dansegulv på Pitstop. Vi fik deres autografer bagefter og følte os lidt seje, fordi ingen kendte dem og de kom fra udlandet og fordi bands i Kolding plejede at være danske bands på tour.

4. Joanna Newsom - Sprout and the bean
- Det minder mig også om gymnasietiden - særligt om en dag, hvor jeg gik gennem Kolding med min veninde Karen og snakkede om Joanna. Vi havde fundet hende uafhængigt af hinanden - og dengang var Karen ellers min musikmentor, der altid var så meget mere cool end mig. Vi snakkede om, hvordan harpen faktisk var ret cool - sådan da.

5. Solex - Good Comrades go to heaven
- Forleden kom jeg i tanke om Solex igen, som jeg derfor fandt på myspace. Nummeret her er ret cool, synes jeg. Men Solex' Shoot Shoot har jeg danset uendelig meget til, og nummeret Comely Row var i en periode med på alle mine mixtapes (men som kom mp3-afspilleren...!). Cool hollænderinde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar