mandag den 1. februar 2010

!Hype!

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg bruger ufattelig meget tid på at høre musik og finde ny musik. Et af de steder, hvor det er rigtig godt at finde og høre ny musik, er The Hype Machine, som er en hjemmeside, der samler al musik fra hundredvis af musikblogs rundt omkring i verden. Deres liste over de mest populære numre bliver hele tiden opdateret ligesom nye numre hele tiden uploades. Der er både originalnumre og nye remix. Listen fungerer også som god radio! På billedet ovenover er det Brooklyn-bandet Sleigh Bells, som lige nu ligger nr 2 med det fantastiske nummer Ring Ring. De har lige nu kun 9 minutter tilbage på listen - man ryger ud efter 72 timer!
Det musik, jeg hører på hypem, scrobbler jeg til en anden side last.fm, som jeg ligeledes bruger rigtig meget i min hverdag. Her fodres jeg med informationer om de forskellige bands, ser deres billeder, ser hvem de lyder som om, hvad deres mest populære numre er m.m. Derudover kan jeg føre statistik over mit eget musikforbrug, og følge med i hvad andre lytter til. Se min profil her.
Derudover kigger jeg primært med på soundvenue, pitchfork og drowned in sound. Af danske musikblogs kan jeg godt lide Emodreng og Indiepige og Regnsky.

Og så lærer jeg selvfølgelig en hel masse musik at kende gennem de mennesker omkring mig, som heldigvis hører noget helt andet musik og har helt andre inspirationskilder end jeg, og derfor spiller noget superfedt musik, som jeg måske ikke var faldet over af mig selv!

1 kommentar:

  1. Dejligt der er nysgerrige, musikhungrende musikentusiaster at finde i dette lille land. Og dejligt at høre du kan lide jj også. Jeg er desværre ikke i København, når de spiller, men jeg ser frem til at høre, hvad folk siger til det live

    SvarSlet