fredag den 5. februar 2010

YSL



Der er efterhånden ekstremt mange modeblogs derude, og jeg er nået til det punkt, hvor jeg mæt. Kan lige nu ikke tåle mere Acne is the shit/Wang is the shit/maxi er den nye mini/whatever er det nye sort.
Godt, så kom jeg ud med det.

En af de modeblogs, som jeg stadig læser, er karlas closet. Hun er ikke bare en kopi af alle andre. Ja, hun er køn, har god stil og all that jazz, men først og fremmest har hun den mest fantastiske skosamling (og tilsyneladende finder hun dem hele tiden til fantastiske priser på ebay). Se fx disse YSL. De er simpelthen så smukke, at alt modemæthed forsvinder og jeg får lyst til at æde...ja, en stor dejlig dyr sko. Hell yeah!! 

4 kommentarer:

  1. En tangent: Jeg stod engang i Mr. Harris i Lyngby Storcenter (hvilket min SU-indkomst i øvrigt ellers burde forbyde) og opdagede at jeans kunne hedde "Acne", og at det åbenbart var fedt, hvis en høj pris da ellers er en valid indikator for den slags. Altså, man betaler kassen for at "have Acne", det modsatte Clearasil-princip. Wikipedia siger det står for "Ambition to Create Novel Expressions", hvilket jeg mener man godt kunne have udtrykt med et navn der _ikke_ ville resultere i et akronym der er et dermapatologisk øv-ord. Det var vist ok jeans, men jeg har primært holdninger og tanker om ord, idéer, psyko-sociologiske mekanismer og what not, så that's just not gonna cut it.

    Så: Hvad siger du om navnet? Og tror du man bevidst er gået efter det, som akronym, med håbet om at modelogikken (som minder mig lidt om Birkhoff og Von Neumanns kvantelogik, som jeg i øvrigt ved lige så lidt om, to be fair) ville gøre at sammenfaldet af akronym og hudlidelsesbetegnelse kunne føre til en øget label-appel?

    En lidt speget tangent, indrømmet. Men det er jo fredag; alt kan ske.

    SvarSlet
  2. Se, jeg vidste ikke engang, at det var et akronym. Jeg troede bare at de havde valgt navnet, fordi de syntes, at det var sejt og sådan lidt haha - du ved, svenskere og humor!
    Anyhoodles, "ambition to create novel expressions"? Geez...
    Jeg tror, at navnet må have gjort det nemt for pr-folk i strarten, når de skulle præsentere mærket og gøre det lidt kækt. Den ligger lige til højrebenet. Mærket har nogle år på bagen nu. Jeg kan i dag godt tænke på acne uden at tænke på betændt hud, og på den måde har designerne gjort selve ordet en tjeneste. Det er jo et meget pænt ord, som ikke nødvendigvis har fortjent sin oprindelige betydning?

    SvarSlet
  3. Det kan du have ret i. Næste skridt må være Dandruff (altså skæl), og det kan så betyde Danish Androids for New Design Rules Und Fast Forward. Eller har du en bedre? :)

    SvarSlet
  4. Dandruff... Hvor er det engelske ord dog mere lækkert end det danske!
    - og jeg er helt med på dit akronym. Jeg håber en dansk designer, som mangler et navn, læser din kommentar!

    SvarSlet