torsdag den 10. maj 2012

Udflugten


Jeg er ved at læse Udflugten af Anna Gavalda, der på fransk hedder L'échapée belle. Jeg fandt den på udsalg til 20-30 kroner for et par måneder siden., og købte den, da jeg havde læst en god anmeldelse af den i Weekendavisen af en anmelder, som jeg plejer at dele smag med. Måske findes den stadig billigt rundt omkring.
Det er i hvert fald en rigtig fin, lille kort bog om fire søskende i 20'erne og 30'erne, der stikker af sammen fra deres fætters bryllup. Den er både meget fransk, men alligevel også meget genkendelig for en ung dansk urbaner.

Jeg kom også til at tænke på min læseelskende, fransktalende veninde, som bør læse den på fransk. Den er så kort og letlæselig på dansk, at den bør være en af de bøger, som man læser på originalsproget, hvis man er fransktalende. Så god er jeg ikke til fransk, men på dansk er det i hvert fald en god bog til den travle læser, der ikke orker af kaste sig ud i en murstensroman (før sommerferien).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar