onsdag den 22. august 2012

Efteråret 2012 modekampagner part VI


Jeg har ikke vist jer alle de store modekampagner endnu, selvom jeg allerede har skrevet om mange. Vi mangler dog stadig nogle af de store modehuse. 
 Øverst er det Stella McCartney, der igen igen bruger Natalia Vodianova som ansigt for modehuset. Som sædvanlig er der nogle grafiske og legende detaljer udover den minimalistiske styling. Det er en fin nok kampagne, men den efterlader ikke det store indtryk på mig?!


Lanvin har fået rigtig meget samt god respons for deres efterårskamapgne. De er for det første farverige og detaljerige, og fremviser tøj og acessories... Derudover der humor i billederne og modellerne er kvinder i alle aldre. Gerne med et lidt bitchet udtryk. Jeg er også vild med dem. Der er masser at kigge på. Damerne er seje.


Ralph Laurens kollektion og kampagne synes at være inspireret af Downton Abbey og den edwardianske periode. Man kan spørge sig selv, om billedet mangler noget moderne, for at kollektionen ikke fremstår helt så meget som kostumer fra et periodedrama.? Jeg synes dog, at det går. Ralph Laurens kampagner - i form af farvetoner, modeller, stil og layout - ligner hinanden år efter år, men jeg er begyndt at holde af layoutet. Ralph Lauren er et brand mere end det er et innovativt modenhus, så deres tilgang til annoncering kan ikke være så meget anderledes. 


Guccis efterårskampagner ligner meget deres pre-fall kampagner, men er lidt mere busy i sit udtryk. Gucci har igen brugt Karmen Pedaru og danske Nadja Bender, og resultatet er i mine øjne både flot og meget Guccisk! Det er en dekadent stue, som de to kvinder poserer i. Tøjet er overdådigt. Mystisk, mørkt, romantisk, opulent og sexet. Jeg kan rigtig godt lide billederne. Og der er mange af dem.


For første gang i mange år har Emilo Pucci lavet en kampagne til de trykte blade, og det er jo dejligt for sådan nogle som mig, der elsker at de de store modehuses kampagner i det glittede magasiner. En af de mest benyttede modeller i 1990'erne, Amber Valletta, er ansigt for modehuset. Jeg følger med i tv-serien Revenge, hvor hun spiller Lydia, så det er sjovt at se hende være model igen. Jeg kan godt lide stemningen, og så er jeg ret vild med Emilo Puccis design. Det har været meget stærke kollektioner de seneste par sæsoner.


Jeg synes altid, at en kampagne bliver bedre, når en dansker af med. Her er det Caroline Brasch-Nielsen sammen med franske Anais Pouliot, der poserer foran linsen. Jeg kan lide resultatet - om end kampagnen ikke ligefrem er uforglemmelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar