mandag den 27. august 2012

Makeup: mine øjenbryn, øjenbryn i det hele taget


Jeg går ikke med makeup hver dag, men når jeg gør, så er mine øjenbryn en vigtig del af rutinen. De skal se naturlige ud, men de skal lige fyldes lidt ud, så de ser større og tættere ud. Jeg fylder dem ikke helt ud - kun hvor der er huller. Derudover bliver de reddet igennem med en gel, der holder dem på plads. Jeg redder altid lidt opad.
Jeg bruger en blyant fra MaxFactor i en gråbrun farve. Farven skal være kold ellers ser det dumt ud.
Husk i øvrigt at øjenbryn ikke er tvillinger, men søskende. De behøver ikke være helt ens.
Jeg er helt vild med store øjenbryn a la Carine Roifeld og Arizona Muse, men mindre kan også gøre det. Jeg er ikke vild med tynde, overplukkede eller alt for optegnede bryn. Til gengæld kan lidt definition gøre et ansigt slankere og smukkere.


Ovenover ser vi netop Arizona Muse, der har virkelig fine øjenbryn, synes jeg. Jeg er også glad for mit eget resultat. Selv når vi er tæt på med kameraet, så ser det naturligt ud. Nedenunder her er et billede af hele mit ansigt!


Jeg har udover at fylde brynene lidt ud, blush på i farven Coralista fra benefit på kinderne, painterly paint pot fra MAC på øjenlåget og et enkelt lag mascara. Jeg har brugt en nude eyeliner i den nederste våde kant. Jeg har en smule highlighter på ved øjenbrynet og i øjenkrogen. Derudover har jeg lidt læbestift og gloss på på læberne. 
Jeg har ikke brugt foundation, men dækket de værste urenheder med en concealer fra Estee Lauder (jeg er stadig i behandling for akne, men har sløset lidt med hudplejerutinen på det seneste, hvilket straks har udløst nye bumser). Jeg har derudover lidt concealer under øjnene fra Rimmel - den med orange låg. Den er rigtig god og billig.


En af efterårets tendenser er netop markante øjenbryn. Det kan give et lidt androgynt look, hvis man ikke bruger andet makeup, men det kan også gøre en meget feminin. Bare tænk på Audrey Hepburn. Hmm, lad os bare set et billede af Audrey Hepburn. Man kan aldrig se for mange billeder af hende!


4 kommentarer:

  1. Hvilken gel bruger du til at holde dem 'på plads' med? De ser meget fine ud! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger en fra The body Shop. Den er okay, prisen er god, men jeg tror, at jeg skal prøve en fra mac næste gang. Jeg vil gerne have lidt mere hold.

      Slet
  2. Tak for svar, så lærte jeg ellers en hel del om 'brow gel' i dag (!). Må hellere starte ud med den fra Body Shop hvis prisen er til at leve med. Har du mon købt den her i Århus?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt den i aarhus ja. Gosh laver også en billig brow gel. Ellers er tricket at putte hairspray på en gammel tandbørste/rengjort mascarabørste. Virker rigtig godt, men ikke så handy på farten:)

      Slet