Nu er stort set alle store modereklamer blevet offentliggjort, så nu er det tid til endnu en runde med gennemgang af de største modehuses kampagner.
Øverst har vi Stella McCartney, der igen igen igen benytter sig af Natalia Vodianova som kampagnemodel. Jeg ville ønske, at de have brugt en ny model i år. Det er svært ikke at sammenligne med de fire andre, hun har prydet. Jeg synes, at denne minder alt for meget om den i efteråret, ligesom mine favoritter er et par sæsoner gamle. Kampagnen er jo ikke dårlig som sådan. Hun er en køn kvinde og farverne er friske. Jeg synes også, athun sælger tøjet og tasken (uha, den taske!!!) Jeg lider bare af et typisk modemenneske-syndrom, nemlig hurtigt kedsomhed. Jeg ruller øjne af gentagelser;) Nyt nyt nyt - nu nu nu!!!
Lanvins kampagne er knap så humoristisk som den i efteråret, men billederne er meget smukke. Det hjælper selvfølgelig, at jeg er ret begejstret for kollektionen. Jakkesættet på Daria Strokous på første billede er awesome. Castingen af modeller er god. Pigerne supplerer hinanden godt. Der sker noget på billederne, samtidig med at de skal sælge tøj.
Jeg er især vild med Saskia de Brauw, som er svær at tage et dårligt billede af.
Et af temaerne Alexander McQueens kollektion er bier. Det er formegentlig hvorfor modellen Raquel Zimmermann får badet ansigtet i honning på det første billede. Det er stærke billeder og som altid en flot kampagne fra Alexander McQueen.
Et af temaerne Alexander McQueens kollektion er bier. Det er formegentlig hvorfor modellen Raquel Zimmermann får badet ansigtet i honning på det første billede. Det er stærke billeder og som altid en flot kampagne fra Alexander McQueen.
Jeg lagde med det samme mærke til modellen Manon Leloup under sidste modeuge. Hun er meget smuk, hendes look er oppe i tiden; hun har en lang, elegant hals... og så har hun ikke mindst det mest fantastiske navn. Hun hedder vist nok Manon Louchard i virkeligheden, men hendes "work name" Manon Leloup har man lyst til at gå rundt at sige hele tiden... Manon. Leloup.
Anyways, jeg håbede dengang, at vi ville se mere til hende. Det gjorde vi. Men. Øv. denne kampagne er SÅ undervældende i forhold til model, kollektion og fotograf. Jeg kan godt lide Balmains kollektion. Jeg kommer ikke selv til at gå i mavebluser og oversize skuldre, men kollektionen så cool ud på catwalken, og den er fantastisk på billeder i bladene.
Jeg kan derudover godt lide konceptet, som de startede med i sidste sæson (med Nadja Bender som model), med bløde, sårbare billeder af de ellers superseje og sexede Balmain-piger.
Billederne er okay fine... men de burde have været endnu bedre. Så meget potentiale.. og så det her... Hmm.
Jeg kan derudover godt lide konceptet, som de startede med i sidste sæson (med Nadja Bender som model), med bløde, sårbare billeder af de ellers superseje og sexede Balmain-piger.
Billederne er okay fine... men de burde have været endnu bedre. Så meget potentiale.. og så det her... Hmm.
Det er lang tid siden, at Giorgio Armani har været relevant modemæssigt - i min verden. Der er noget gammeldamet over kollektionerne, selv når de prøver at ungdommeliggøre looket med opfindsom styling og unge modeller på catwalken. Hvis ikke det var for de halvårlige kampagner, ville jeg nok glemme, at Giorgio Armani også lavede pret-a-porter modekollektioner.
Kampagnerne har altid den samme stemning. En photoshoppet, poleret, blank, lidt metallisk overflade og en model stylet på en minimalistisk, androgyn måde. De går efter et enkelt og stærkt udtryk. Giorgio Armani-kvinden kan og vil selv.
Jeg er glad for Saskia De Brauw som model, men ellers er det svært at sige noget særlig klogt om kampagnen. Men konceptet må jo virke på målgruppen - ellers ville man vel prøve noget nyt.
Nina Ricci har fået et mindre comeback de senere par sæsoner. I hvert fald for mit vedkommende. For et par år siden vidste jeg nærmest ikke, om modehuset stadig eksisterede, mens jeg nu ser modehuset blandt de helt store. Kollektionerne får stadig ikke helt så meget plads i modebladene, men de seneste par kollektioner har altså vækket noget i mig. Jeg håber det fortsætter, for Nina Ricci er et traditionsrigt modehus, og jeg kan godt lide modehuse med en historie.
Om Arizona Muse er den rigtige model for denne kollektion, er jeg ikke helt sikker på. Muse er lidt hit eller miss i kampagner og modeblade, men om ikke andet er farverne smukke.
Jeg synes, at Salvatore Ferragamos kampagne dette forår er søvndyssende kedelig. Og det selvom en af mine all-time modelfavoritter Raquel Zimmermann er ansigt for modehuset. Alt er bare så... blah... Jeg keder mig så meget, at jeg ikke gider skrive mere om kampagnen. Kate Moss og Karmen Pedaru sidste år var meget bedre. Daria Werbowys stint for et par år siden var striking. Men dette.... gab...
Tom Ford kan lide sine kampagnebilleder gennem-phototshoppede. Kvinderne er glamourøse, sexede og perfekte. Kunden er ikke mig. For det første. Jeg er hverken til stilen eller har pengene. Tom Fords beauty- og parfumereklamer med Lara Stone har dog ramt mig, mens disse siger mig intet. Virker de på målgruppen? I have no idea, men umiddelbart mangler billederne lidt eksklusiv stil? Billederne ligner, at de henvender sig til nyrige russere? Men det er vel egentlig også dem, der køber stort ind af dyre mærkevare, så hvorfor ikke henvende sig direkte til dem?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar