onsdag den 15. maj 2013

2 x A's to the Terne


Så er der to billeder på bloggen. Af mig i tøj. Jaaa!!! Eller noget? Øverst er jeg i dagens tøj. Mit arbejdstøj. Som gerne må blive lidt beskidt... det meste af mit tøj må egentlig godt blive beskidt - ting kan vaskes, men det føles åndssvagt at komme i silkekjoler og spidse sko på et værksted, ikke? Det øverste sæt er behageligt - blødt og skoene kan holde til vand... for det regnede jo  faktisk (haglede!!!) noget af dagen. 
T-shirten er fra Weekday og  fra dengang Givenchy havde lavet en kollektion fyldt med pantere, hvorfor alle high street-butikkerne skyndte sig at lave panter-print på alt tøj. Normalt ville jeg vige udenom den slags trends. Jeg kan huske den sæson, hvor Miu Miu havde svaleprint på deres tøj, og pludselig var der svaler overalt. Så får man svaler galt i halsen og holder ikke printet ud de næste fem år... Mange år før det var det sommerfugle. De var overalt. Og ugler... fuck, hvor har der også været mange ugler...
Men pantere er jo for seje. Pantere er i virkeligheden "bare" sorte leoparder. De har også prikker, men de er bare mørke og er svære at se. De lever vildt i Asien, selvom der ikke er så mange tilbage (faktisk findes der også sorte jaguarer, og jaguarer og leoparder ligner hinanden rigtig meget, men dem tror jeg ikke man kalder pantere, selvom begge sammen med tigere og løver tilhører panthera-arten).


Men apropos dyr, så skal dette outfit også med på bloggen... Jeg er i dyr fra top til tå. For at gøre det sjovere, så siger vi, at sweateren ikke bare er en almindelig leopard, men en sneleopard. Deres rosetter er nemlig små og tætte og pelsen er lys. 
Kjolen er ny dvs. købt over Trendsales, så hvis ikke ny ny, så ny for mig;) Den er fra Ganni. Det må være en almindelig leopard. Rosetterne er igen ret små. Hos jaguaren er rosetterne nemlig større og har også nogen prikker indeni. Ozelottens rosetter er vist også lidt større - aflange... Well, what do I know.

For lige at sætte prikken over dyret, så er skoene i slangeskind... Jeg må få mig noget krokodille næste gang;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar