onsdag den 16. oktober 2013

Marc Jacobs netkjole


Når jeg ser Marc Jacobs' netkjole, kommer jeg straks til at tænke på det gamle eventyr, Den kloge bondepige, af Brødrene Grimm. 
Her skal en bondepige løse en gåde, som kongen har stillet. "Du skal komme til mig ikke påklædt og ikke nøgen, ikke ridende, ikke kørende, ikke på vejen og heller ikke udenfor vejen. Hvis du kan det, vil jeg gifte mig med dig." 
Bondepigen klæder sig helt af, så hun ikke har tøj på, og hun vikler et stort fiskenet om sig, så hun ikke er nøgen.
Derudover lånte hun et æsel og bandt nettet fast til dets hale, så at det slæbte hende af sted uden at hun hverken gik på vejen eller uden for vejen, kom ridende eller kørende. 

Det er nok mere hendes løsning på tøjgåden end den sidste del af gåden, der får mig til at tænke på kjolen her. Kjolen har nu printet sig ind i min hukommelse, fordi Miley Cyrus bar den til årets Met Ball og i kraft af ballets tema, Punk, syntes jeg faktisk, at hun var blandt aftenens absolut bedst klædte. Hun var heldigvis heller ikke nøgen uden nettet, for det er vist kun i modeserier, at den slags går an...













Og så lige topløs med et par nethandsker... endnu bedre? Hehe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar