søndag den 20. oktober 2013

Min første bronzefigur


Damn, det er sjovt at arbejde med bronze... Det vil sige, at jeg har ikke selv haft så meget med bronze at gøre her, for man laver sin figur i brandbare materialer, hælder gibs omkring den, brænder den i ovnen, så man får en form, hvori der så bliver hældt bronze i. 
Den gik desværre lidt i stykker, så jeg fik hjælp til at svejse den sammen (se låret til venstre). Den fik under svejsningen nogle lidt sjove farver, som jeg har valgt at beholde. Jeg har ikke behandlet bronzet udover at spule den og give den en lille omgang sandslibning. Man kan gøre meget mere. Pollere den, så den bliver gylden. Man kan også påføre figuren ir eller patina ved en kemisk behandling.... I første omgang ser den bare sådan her ud.
Anyways, om figuren er flot eller ej, så synes jeg bare, at det er for awesome at have lavet en figur i bronze!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar