torsdag den 3. oktober 2013

Paris Fashion Week ss2014 - kollektionerne i form af backstagebilleder

^Christian Dior

Så er Paris Fashion Week slut og en måned med high fashion er slut. Jeg viser jer her backstagebilleder fra nogle af de store shows. Nogle modehuse har valgt ikke at vise backstagebilleder og nogle er ikke dukket op på internettet endnu. Jeg opdaterer efterhånden, som jeg finder flere (hvis jeg finder flere?). 
Nu skal kollektionerne lige synke ind, mens jeg vender tilbage til efterårsmoden. Sidst på vinteren begynder jeg at kigge på kollektionerne igen med friske, forårsparate øjne. Første indtryk var dog en sæson med lidt for mange svage kollektioner i forhold til normalen? Måske tager jeg fejl? 
Der var spektakulære shows, og jeg har gidet at se nogle stykker på Youtube, blandt andet Jean Paul Gaultier, der var virkelig god underholdning og blev lavet i form af et "talentshows". Her fik modellerne lov a vise personlighed som i 1980'erne-90'erne. Louis Vuitton var også virkelig flot og stor anlagt - det blev Marc Jacobs' sidste. Nu stopper han for det parisiske luksusmærke og vil fremover koncentrere sig mere om egne mærker. Alle regner med at Nicolas Guesquiere tager over, så det er svært at være alt for ked af det.
Deruover var det en sæson med store fokus på at få mere diversitet på catwalken, hvilket på mange måder lykkes... og så alligevel slet ikke nok. 
Der var flere sjove historier.. lad os se om de overlever til foråret? 

Se flere billeder fra backstage efter hoppet




^Dries Van Noten

^Balmain

^Lanvin

^Alexander McQueen

^Valentino

^Stella McCartney

^Carven

^Isabel Marant

^Sonia Rykiel

^Vionnet

^Kenzo 

^Givenchy

^Hermès

^Haider Ackermann

^Viktor & Rolf

^Chloé

^Ungaro

^Rochas

^Louis Vuitton

^Akris

^Maison Martin Margiela

^Anthony Vaccarello

^Barbara Bui

^Giambatista Valli

^Acne

^Chanel

^Céline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar