mandag den 4. november 2013

i want boots


Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg er vild med Isabel Marants fodtøj ligesom så mange andre danske modeinteresserede. Jeg tror dog ikke, at jeg kommer til at betale 5-8000 kroner for et par støvler de næste mange år, så jeg må lede blandt de billigere mærker og så håbe på, at jeg finder noget, jeg kan lide...

Nu har jeg fundet nogle støvler, som er meget IM-inspireret, og som jeg er ret begejstret for. Faktisk er støvlerne nederst til højre Isabel Marant-støvler, men da de er fra hendes samarbejde med H&M, er de lidt billigere... de koster dog stadig omkring 1700kr, så det er ikke bare et greb i lommen... og jeg mistede min pung i København samt alle mine penge på min konto. Selvom jeg får pengene igen, så er der en selvrisiko på 1100 kroner, så jeg droppede shopping i KBH, og jeg må nok droppe shopping i det hele taget i november (til trods for lanceringen af Isabel Marant pour HM).
Minus ved IM pour HM-støvlerne er farven. De er brune, og jeg ville egentlig gerne have et par sorte støvler. Farven ser dog meget pæn ud på billedet. Så er der frynserne. Jeg synes, at frynserne er cool, men ved ikke, om det er noget, man bliver træt af...? Pæne er de!!!

Mens IM-støvlerne ville skulle købes på dagen (jeg tror, at kollektionen bliver revet væk?), så kan de to andre støvler købes i ro og mag, uden stress, og ønskes i julegave. Til venstre har vi en Isabel Marant Lazio-kopi fra Friis & Co. Den er meget pæn, synes jeg faktisk, og jeg er ret frisket. Jeg tænker på, om man kan "folde" det øverste stykke lidt ned? De er ret høje i skaftet, og jeg har verdens korteste lægge (hvilket helt sikkert er løgn, men de er stadig meget korte). Støvlerne koster 800 kroner, så nu nærmer vi os en pris, jeg kan være med på. Jeg ville nok blive nødt til at se kvaliteten og prøve dem på. Jeg ved ikke, hvor vild jeg er med det quiltede læder på bagsiden? Jeg frygter, at støvler ser meget "billig" ud, men modsat kunne den være en total vinder.

Det sidste par øverst til højre er fra Shoe shi bar og hedder Way. De har den der trekantede hæl, som mange af Isabel Marants støvler også har, og så er støvlen lige til at stikke foden ned i, no fuss. Jeg er lidt bekymret for snuden, der lidt som en cowboystøvle "stritter" opad. Håber, at den får det helt rigtige look, når bare den bliver gået lidt til, for støvlen er ellers ret lækker. Den koster 1200 kroner, men jeg så den til 850 kroner på en eller anden online shop, som jeg sikkert godt ville kunne finde igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar