Viser opslag med etiketten party. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten party. Vis alle opslag

torsdag den 31. december 2015

Happy New Year


Så er det snart slut med 2015 og halløj 2016. Crazy shizzle. Tiden flyver... I aften skal man nu ikke sætte sig ned og fundere alt for meget over det, heldigvis, i stedet skal der festes. Jeg håber, at I alle fester om ikke andet en lille smule... jeg ved jo godt, at der folk, derude som er syge, eksamensramte, på arbejde, har nyfødte m.m., hvilket gør det svært at party like it's 1999, men forhåbentlig kan I alligevel forkæle jer selv lidt.

Faktisk har Bjarke og jeg ikke de vilde planer i denne omgang, så det kan blive både en dreng eller en pige i aften. Vi skal nok drikke champagne og feste and all that, men nu må vi se, om det bliver en aften til historiebøgerne. Bjarke og jeg kan fejre 7 års dag efter midnat. Vi mødte hinanden her i Aarhus til en nytårsfest på et kollegie for 7 år siden. Vi holdt kontakten og blev kærester umiddelbart derefter, selvom jeg dengang boede i København. Vi har aldrig fejret vores årsdag, fordi well, vi altid er i gang med at fejre nytårsaften og senere har vi tømmermænd, men det er let at huske ens årsdag, og jeg tænker over det hvert år. 7 år med Boo Boy. Det er vildt, at der er gået så mange år. Det føles ikke som syv år. Det er stadig sjovt og hyggeligt og kærligt og fjollet og fint. 
Nå, jeg skal vist få drukket resten af min kaffe, så vi kan få handlet de sidste ting, inden Rema lukker klokken tre. 

Jeg har masser af nytårsforsæt, men lige nu vil jeg hellere fokusere på nu og her og en god aften.. gerne med champagne og dans og fest. I kan måske lade jer inspirere sammen med mig gennem billederne i dette indæg...

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

lørdag den 3. januar 2015

Me on New Year's Eve


Jeg har faktisk ikke nogen full body billeder fra nytårsaften uden jakke... Det vil sige, jeg har masse non-blitz mørke billeder fra nytårsaften. Næste fest, hvor jeg tager kamera med, skal jeg vist sætte mig lidt mere ind i kameraindstillinger, så halvdelen af billederne ikke er slørede, mørke billeder:)

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

tirsdag den 30. december 2014

Inspiration: (New Year's) Party


Så er det næsten blevet tid til nytårsfest igen. Jeg ved ikke, hvad jeg skal have på i år... Jeg har lavet et inspirationsindlæg. Måske det kan give jer sammen med mig en god ide eller tre til tøj og styling? 

Hvis I ikke synes, at der er billeder nok(?!), så er her nytårsinspo-indlægget fra sidste år.
SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

onsdag den 17. december 2014

Inspiration from red carpet and celeb events: New Year's Party


Jeg har fundet lidt forskellige festlig inspiration til fx nytårsaften.
 Når jeg tænker new year's party apparel, så tænker jeg umiddelbart noget, der skinner. Pailletter, perler,sten,  metallic... whatever sparkles. Jeg tænker også noget, der er mørkt og sexet og ikke lyst og romantisk. Jeg tænker ikke nødvendigvis kjoler... faktisk er bukser, buksedragter og blazers ret cool og sexet. Det handler tit om at finde den rette balance mellem de feminine og maskuline elementer, så har man en vinder. Sexede materialer er desuden blonder, silke, fløjl...
Hvis man går efter det sikre valg.. I don't know, en sort kjole med med lidt blonder? Så kan man fx tilføje lidt sparkles via smykker... og/eller give den gas med den røde læbestift.
En stor (fake) pels giver også drama og glamour, og så skal der ellers bare hældes champagne i glasset!

SE ALLE BILLEDER EFTER HOPPET

torsdag den 2. januar 2014

Jeg håber I fik fejret nytåret godt!


Jeg havde en sjov nytårsaften, hvor jeg fik danset så meget, at jeg ikke ved, om det er tømmermænd eller ømme lårmuskler, der er det værste i dag? Ej, det er nok tømmermændene... jeg fik taget godt for mig af især champagne og moscow mules og jeg vågen var til sent. 


Jeg endte med at klæde mig på på tre minutter, fordi jeg havde travlt i køkkenet. Jeg endte med at tage de tre mest skinnende og sparkly ting, jeg kunne finde i mit rodede klædeskab, og jeg ved ikke rigtig, om jeg er cool eller klædt ud som weirdo. Kjolen har jeg efterhånden haft på en del gange nytårsaftener. I år følte jeg mig for tyk til at bruge den uden bukser... den er ultrakort, og i perioder med lidt større røv, frygter jeg at kjolen ikke helt dækker, hvad den skal. Så jeg hoppede i mine Marni x H&M-bukser, som virkelig har en underlig pasform, men som jeg VIL have til at fungere på mig! 

Jeg havde også fået nytårspandebånd på... Bjarke synes, at det er det grimmeste tage-på-ting, jeg nogensinde ar købt?

Vi så fyrværkeri på vores to altaner (den ene er en slå-ud-altan!) i vores lejlighed på 5. sal. Det var vildt nogle gange, hvor krudtet sprang lige over os. Desværre fik jeg ikke nogen særlig spændende billeder af fyrværkeriet, fordi mit kamera tager et halvt minut om at tage et billede, når man trykker... Men der var flot både på Trøjborg og ind over byen i Aarhus. Folk bruger mange penge på krudt, må man sige... personligt holder jeg mig til stjernekastere og knaldperler.


Nå, jeg, og så havde vi fem årsdag efter midnat. Vi mødte nemlig hinanden nytårsaften for fem år siden. Vi er dælme et ynding par:)

onsdag den 8. maj 2013

Fest dress


Uha, det er dejligt med en feriedag i morgen. Så kan man også komme til fest i aften, hvilket er lige præcis, hvad jeg skal. 
Jeg har bare ikke noget at tage på. Et klassisk problem, really... 
For det første er meget af mit tøj til vask.
For det andet er det jo ikke al slags tøj, der går an. Kjolen på billedet ville være sjov, fordi vi skal høre musik i aften, om end hverken klassisk, folk, jazz eller rock... vi skal høre house. Kjolen er too much, men den har humor:)


Egentlig ville et par skinny jeans og en simpel t-shirt eller skjorte være helt fint. Min erfaring fortæller mig, at den her slags fester kræver underspillet frem for fremme-i-skoen-fashionable. Ellers føler jeg mig hurtigt som en try-too-hard. Det gælder om ikke at konkurrere med gymnasieeleverne om hipness. Så hellere ligne én, der er so over it. (I know).

Påklædning er altid et dilemma for mig før fester, fordi jeg på den ene side savner at hoppe i høje hæle og være lidt u-hverdagsagtig glamourøs, men på den anden side altid fester med folk, hvor det hele godt må være lidt smadret og beskidt. Min indre modepige møder virkeligheden, sort of. Og det bliver aldrig godt, når jeg overdresser.


Jeg må en dag få mig en cocktailklub, så jeg en gang i mellem kan give den fuld skrue med rød læbestift, Hollywood-style hår og stramme kjoler? Lege at man var en femme fatale fra filmens verden, der bruger sex appeal som våben og ikke underskylder, at hendes sylespidse hæle laver mærker i gulvet. 

Så skulle vi desuden drikke en masse tikidrinks såsom Mai Tai, Painkiller og Zombie. Og cocktails i smukke lowball glass? Og drinks med ingefær! Og gin og tonic lavet med Monkey 47 Gin samt agurker og peber. Og masser af champagne on the side. Hell to the yeah! 

onsdag den 4. januar 2012

Nytårsfest 2011/2012

Jeg var syg op til nytårsaften, så mit tøj blev valgt i sidste minut. Jeg valgte min mors gamle kjole fra 60'erne, som glitrer og glimrer fint. Jeg havde den også på tre år forinden, hvor jeg mødte Bjarke. 

Dronningens nytårstale bliver set på en iPad. Hvad ellers?

Vi har ikke rigtig noget nytårshatte, så vi må være kreative! Kun Dre har det rette udstyr!

Beef Wellington, bagte rodfrugter og fancy salat samt rødvinssauce. Vi blev forkælet med awesome mad. Sådan er det med Chef Jeff var i køkkenet! 

Det er den samme mand!!!

Bjarke fik en gave af gæsterne. En hjemmestrikket hue. Den klæder ham, og vi har nu omdøbt ham backpacker bjarne!

Happy new year og god cigar!

Ih, hvor er det pænt, ikke. Nytår på Tordenskioldsgade.

Bad ass girl!

Bjarke er cool. Også selvom kameraet ryster.

Der er ingen kransekage, men der er creme brulée og vi får lov at være rimelig sci fi!

Musikquiz og boy talk.

Aftenens absolutte højdepunkt. Pølsehorn!!!

Der bliver hørt hep hop og kastet lidt håndtegn.

 Jeg danser i sofaen.

 Bjarke har swag.

 Vi dansede også. Det var en hyggelig og festlig aften med gode mennesker og vi gik sent i seng. 

fredag den 27. maj 2011

Klubliv







Hvem: Tha Bee & tha Boo
Hvor: Berlin
Men hvor i Berlin: Kreuzberg

Lørdagnat tog Bjarke og jeg rundt i byen.
Vi startede på Paloma Bar på Skalitzer Strasse 135, 1. sal. Det ligger lige ved Kottbusser Tor i Kreutzberg og kan virkelig anbefales - særligt som startsted. Det er lille som en dagligstue, men hyggeligt. Musikken er elektronisk, men man kan sagtens samtale samtidig, hvilket er rart de første timer af en bytur;)

Næste sted blev Farbefernseher ligeledes på Skalitzer Strasse, men nr 114. Der var kø og fuldstændig mast indenfor. Der var en fest i gang, men selvom stedet var sejt and all that jazz, så var det ikke lige stedet for os den aften, så vi tog efter en times tid videre på Horst.

Jeg har kun taget billeder fra Horst Krzbrg. Klubben ligger lige ved u-bahn stationen Tempelhofer Ufer. Bygningen er rød og kan ses på sidste billede. Det var en stille aften, så der var ikke så mange mennesker. Musikken (elektronisk) var ellers god. De lukkede arealet udenfor tidligt, hvilket ellers var et fedt sted, men det var også gode lokaler indendøre. Vores hofdrik den aften blev Vodka Redbull, hvilket ikke er lækkert, men en Berlinernat er lang, og der skal energi til!
Ps. Bjarke var vild med den røde bil!

søndag den 3. april 2011

Surprisefest

Uden jeg vidste noget, havde min søde Bjarke inviteret to af mine bedste veninder og deres seje kærester til fest hos os i går fredag i anledning af min fødselsdag. Vi bor i Århus, og de bor i København, så det er ikke noget, der sker hver uge.  Det skal planlægges, og det havde Bjarke gjort. Og det var rigtig sjovt. Ovenfor er det mig på billede nummer 133 ud af 140 på kameraet - jeg gætter på, at klokken er rigtig mange, rigtig mange, men jeg er glad. Læg læg mærke til flagene i bagrunden! Jeg ville gerne vise en masse sjove billeder, men af hensyn til mine dejlige venner, må I nøjes med dette af mig.

søndag den 25. oktober 2009

Viva la revolution!


Temaet for gårdsdagens fest var den franske revolution - jeg var ikke just den mest gennemførte; det var meningen, at jeg skulle ligne en semifornem fransk 17oo-talsfyr... Oh well, det var sjovt...
Men senere kunne jeg ikke dy mig for at sætte håret i en knold, finde mascaren frem, tage jakken af og skifte strømper... Forfængeligheden længe leve!!

mandag den 7. september 2009

Fest på Diamanten

Der var mange mennesker til arrangementet på Diamanten i fredags, som dette billede også afslører. Lounge fra 20-24. Det var også rigtig fint. Det var imponerende kulisser. Om end det stadig føltes lidt forbudt at drikke øl, hvor man plejer at gå på læsesal.

lørdag den 22. august 2009

Jazzjuice




Jazzjuice! I gården, på toilettet og på gyngen, hvor blandt andet Frisk Frugt spillede - fjollet, hyggeligt og vældig fin musik.

Vi vil se giraffen



Hornsleth hang skam ud hele aftenen med både vennerne, der hyldede hans kunst, og alle nasserne (dem vil jeg tro, at der var flest af!), der bare elskede gratis øl (giraføl!) og vin, men ikke desto mindre skabte det liv i Mejlgade, hvor både smarte mennesker og drankerne med deres hunde for en stund hyggede sig sammen - intet som gratis øl kan bringe folk sammen!
Jeg tog et par billeder af det ene band, som vist hed LSD on CIA eller noget likewise kejtet, men det spillede okay rock og så enorm glade ud. Mens de spillede mindt i kunsten, stod folk udenfor... sådan kan det gå... (mine fotoskills lader i øvrigt stadig et og andet mangle, well o well.)

søndag den 16. august 2009

Klar til sølvbryllup




I fredags fejrede min onkel og tante deres søvbryllup, og på billederne er min kæreste og jeg ved at gøre os klar i sommerhuset. Bjarke skal godt nok have en anden skjorte på, men den skal stryges hos mine forældre, så jeg låner ham min denimskjorte, og den klæder ham jo storartet.

Festen er sjov og slutter først for mit vedkommende kl 8 næste morgen. Iden dag har jeg spist og drukket og danset til livemusik og kan stadig mærke den farlige festcocktail i dag to dage efter, hvor jeg just er hjemvendt til København.