lørdag den 1. august 2009

Charlotte Gainsbourg







Cinemateket viser en række af den franske sangerinde og skuespiller Charlotte Gainsbourgs film i augustmåned, hvor Antichrist nok må siges at være den mest aktuelle af dem. Jeg kunne godt tænke mig at se nogen af hendes første film, efter at have set hende brænde gennem lærredet i både Science of Sleep og I'm not there. Jeg mener desuden, at Charlotte Gainsbourg er blandt verdens smukkeste kvinder samt blandt de mest stilsikre. Hun klæder hun sig ofte androgynt, enkelt og lækkert, men samtidig emmer hun af coolness, som ikke ligger i garderoben, men i hendes udstråling. Nogen har det bare.
På nederste billede sidder Charlotte sammen med søster Lou Doillon, som også tit nævnes som stilikon. Jeg synes også, Lou er sej, men hun bare ikke Charlottes... ja udstråling.
Men jeg mangler at se Antichrist, og tilsyneladende er ingen færdig med diskutere den endnu, så det kan jo være en af de film, som jeg ser i Cinemateket i denne måned?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar