søndag den 7. februar 2010

Luftens helte

I dag har jeg siddet med en kop kaffe og læst Weekendavisen. Der var blandt andet en artikel om min forelæser Marie Bruvik Heinskous ph.d-opgave på forsiden af Ideer, hvilket altid er sjovt at læse (a la haha, hende kender jeg). Der var også en stor artikel om den nyligt overståede Haute Couture-modeuge i Paris. Ved en fejl (går jeg ud fra?) havde de placeret et stort billede fra Christian Diors pre-fall kollektion i stedet for haute couture-kollektion, der ikke just passede til artikelteksten. Der stod, at chefdesigner John Galliano havde designet en ganske vist smuk kollektion, men også en kollektion som er uanvendelig for en moderne kvinde, der ikke bare er passiv hele dagen. Det passer ikke helt til tøjet på billederne her, vel? Det virker da meget rart at have på. Anyhoodles, jeg forelskede mig straks i de lårlange strømper med en sløjfe i. Jeg kan også godt lide farverne i denne pre-fall kollektion, den historiske periode som refereres til samt de flotte sko og støvler - se resten af kollektionen her.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar