søndag den 7. februar 2010

Musik er nize!

Ugens femmer:

Cat Power: Werewolf - tænk at jeg ikke har haft Cat Power på en søndagsliste før? Hun er nok den kvindelige solist, som jeg har lyttet allermest til siden gymnasiet. Dette nummer er fra det formidable album You Are Free og er et af de bedste numre, hun har lavet (måske?).

Elliott Smith: Sweet Adeline - når vi nu er i yndlingsgenren, så må vi også lige have Elliott Smith med. Dette nummer er første nummer på XO, som var mit første Elliott Smith-album. Hver gang jeg hører nummeret føler jeg en vis lettelse. Når jeg bliver træt af alt andet musik, så har jeg stadig Elliott!

Sufjan Stevens: Jacksonville - Jeg kan også altid sætte Stevens' album Illinois på og tulle rundt på værelset og hygge mig. Dette nummer er dejligt, men ja, det er hele albummet. Albummet er storladent til trods for sin singer/songwriter-feel - den får ikke for lidt på strygerne og korarrangermenterne, så det skal måske spises lidt ad gangen. I dag kan jeg dog sagtens æde hele kagen!

Belle & Sebastian: Seeing Other People - når vi nu er på vej ned af memory lane, holder os til indiesegmentet og kan-i-huske-dengang-vi-lyttede-til-det-elektriske-baromenter-hver-søndag, så skal vi også have et B&S-nummer med. Åh den ungdom...

Fanfarlo: I'm a Pilot - Dette er til gengæld et nyt band og nummeret er fra deres debatualbum fra 2009. De lyder som noget man har hørt før - som Beirut, som Arcade Fire, som Frightened Rabbit +++, men nummeret her - originalt eller ej - fejler ikke noget.

3 kommentarer:

  1. Min Cat Power-top 3 starter med Willie Deadwilder (fra Speaking for Trees-cd/dvd-udgivelsen) med M. Ward på guitar. Og så er de to næste spots nok frie, for jeg kan ikke huske andre af numrene.. Kender du Willie D.?

    SvarSlet
  2. hej kim... nej, har faktisk ikke set speaking for trees... jeg har heller ikke hørt nummeret med m.ward, men tror måske at nummeret findes i en anden version (og kun på knap seks minutter) på The Greatest-albummet, hvor det bare hedder Willie?

    SvarSlet
  3. Det er vist rigtigt. Men den lange udgave er the real thing. God at lave lektier til. Man mister fuldstændig tidsfornemmelsen hvis man sætter den på repeat.

    SvarSlet