onsdag den 9. marts 2011

Opsamling på modeugerne + Valentino

Bjarke forstår ikke, hvorfor jeg hele tiden er inde på style.com i disse dage.

Det er jo fordi, der er modeuger lige nu, forklarer jeg ham. De opdaterer løbende, så man kan se billeder fra de nyeste shows. Jeg sidder nærmest klar, når den seneste kollektion er lagt ud.

Modeugerne er lige straks slut.  Alle de store modehuse har afholdt deres shows: Chanel, Givenchy, Chloé, Balanciaga, Balmain, Prada, Gucci og Burberry. Og så videre.

Jeg har haft mine op og nedture. Nogle kollektioner har skuffet og andre har overrasket positivt. Nogle har været so-so; de kan nå at vokse på mig. Jeg kommer nok til at lave et indlæg om nogle af skuffelserne.

Mine yndlingskollektioner har blandt andet været  Preen (smukke farver, snit og right up my alley), Proenza Schouler (snit, farver, stemning, håndværk, originalitet, praktisk: ALT), og Haider Ackermann (cool, rå og sej).
Jeg vil helt sikkert også bruge nogle af mine imaginære penge på Gucci (den bedste kombination af farver), Missoni (det smukkeste strik og den mest comfy kollektion; go vinter!), Sonya Rykiel (quirky som altid; lige mig), DKNY (måske en cool arvtager til Isabel Marant, der ikke var så spændende denne sæson) og Hermès (luksus-comfy. Robin Hood, Indianere, nomader. I like).

Min indre prinsesse forelskede sig hovedkulds i Valentino. Det hele er så feminint, florlet og fint. Det kunne næsten lige så vel have været en forårskollektion, så det giver god mening at vise billeder derfra nu.
Skoene er lige mig. De er fantastiske og ligner også gode dansesko. Stort plus.
Håret og makeuppen er også lige i øjet. Naturligt og frisk.

Valentino er ifølge style.com populær blandt hollywood starlets og euro-aristo. Euro-aristos? Sej betegnelse.
Jeg ved, at Alexa Chung, Zooey Deshanel og Florence Welch er blandt Valentinos fans. Ikke nogle dårlige ambassadører.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar