tirsdag den 30. august 2011

årets mange modereklamer part 1

Balenciagas kampagne er interessant set med danske øjne, da den danske model Juliane har en fremtrædende rolle. Reklamen er ikke fremragende, men jeg kan godt lide, at der med kulissen peges på noget industrielt og arkitektonisk, enkelt og elegant, som genfindes i tøjet.

Hos Chloé laver de altid smukke reklamer, der giver én lyst til at være 70'er naturliglækker og have pænt hår. Her er vi ude i naturen iført natur(slange)print. Det er meget pænt. Det er ikke blandt  Chloés bedste reklamer, men den virker, som den skal.

Freja Beha er kampagnemodel for it-mærket Isabel Marant. Det er en meget rå og enkel reklame, der ikke stemmer helt overens med kollektionen, som er mere laid back, western chic og knap så rocket som her, men Freja er cool og kan sælge, så den skal nok virke efter hensigten...

Lanvins reklamer har altid et lille stænk af humor, hvilket er fint. Det er ikke første gang, at vi befinder os i en fornem stue. Denne gang er det Karen Elson og Raquel Zimmerman, der imiterer hinanden iført smukke Lanvinkjoler.
Supertalentet Elle Fanning, der spiller hovedrollerne i Super 8 og Somewhere, er ansigt for Marc by Marc Jacobs. Jeg synes, at hun gør det rigtig godt, men nu synes jeg også, at hun er supercharmerende i de førnævnte film.
 Marc Jacobs er kendt for sine quirky kampagner, og dette år er ingen undtagelse. Helena Bonham Carter er super cookie i disse billeder, der som altid er fotograferet af Jurgen Teller.

Hailee Steinfeld spillede hovedrollen i True Grit og er hurtigt blevet annekteret af modeverdenen. Dette efterår er hun kampagnepige for Miu Miu. Det er nemt at sammenligne hende med Elle Fanning, da de er jævnaldrende, og der vinder Elle altså for mig. Hun virker bare sødere... Men faktisk er billederne for Miu Miu ganske fine. Nu er det også en virkelig fin kollektion...

Jeg kan ikke altid forstå Miuccia Pradas visioner. Hendes kollektioner ender som regel med at være blandt sæsonens mest omtalte og ombejlede, men de er sjældent umiddelbart smukke og endnu sjældnere sexede. Jeg ender ofte med at falde for dem, men lidt mod min vilje;) Hendes swinging sixties-kollektion passer godt ind i den kategori. Reklamerne består af en masse 15-årige piger i pradas mærkelige tøj. Det er ikke grimt, men også lidt... hmm? Danske Dorte er i øvrigt i blandt pigerne. Dog ikke på dette billede.

Freja er igen kampagnemodel for Chanel. Denne gang solo. Tidligere fransk Vogue-chefredaktør Carine Roifeld har stylet, og det er der kommet en bunke finurlige billeder ud af. På alle billeder er Freja i og omkring en fotobås, men nogle gange er hun klædt ud som mus og andre gange har hun som her en grå paryk på og pink øjenbryn. Jeg synes, at reklamerne er fine. Der sker noget mere og andet end blot model+tøj.

Stella McCartneys reklame er rigtig fint. Jeg elsker de hvidprikkede kjoler fra hendes kollektion. De fungerer meget fint på print.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar